שהתורה אוסרת להקדים תרומה לביכורים הרי לכאורה אין הפרשת התרומה מפריעה כלל להפרשת הביכורים, זה לחוד וזה לחוד. בעצם לא הבנתי את פשט הכתוב 'מלאתך ודמעך לא תאחר'. הפשט הפשוט למי שקורא קריאה חפה מידיעה קודמת של הגמרא הוא שיש לתת את שני החיובים בזמן, כל אחד תוך פרק הזמן המוקצב לו, בלי שום קשר ביניהם, חוץ מעצם החיוב לא לאחר את שניהם. בפסוק עצמו לא כתוב שום דבר על סדר פנימי ביניהם ( אילו היה, ראוי היה לכתוב : לא תאחר מלאתך לדמעך ). יסבירו נא המלומדים לאדם פשוט כמוני את ההגיון שבאיסור ההקדמה.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום