סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

עירוביןב ע"איג תמוז תשע"ט09:59איך מועילה מסכת עירובין להינצל ממס הכנסה / ‏לינקוש
הם גרים באחת הארצות הרחוקות ונרדפים שם על ידי שלטונות המס כבר 15 שנים, מה יעשו? – מרן הגר"ח שליט"א השיב: "שהבעל ילמד מסכת עירובין"

איך מועילה מסכת עירובין להינצל ממס הכנסה?

שאלתי למרן הגר״ח קניבסקי שליט״א: בעל ואשה גומלי חסדים הגרים באחת הארצות הרחוקות ונרדפים שם על ידי שלטונות המס כבר 15 שנים, והדבר גורם להם הרבה עוגמת נפש, חששות ופחדים, ור״ל זה גם גורם לחילול השם. ומבקשים לדעת מה יקבלו על עצמם להצלחה ולביטול הרדיפה הנוראה הזו?

הרב שליט״א בירך את המשפחה, ובתחילה אמר שיעלו לארץ ישראל, וכששאלתי מה יקבלו עליהם עתה (כי כעת קשה להם לעלות לא״י), אמר הרב: שהבעל ילמד מסכת עירובין.

כשסיפרתי למשפחה מה אמר הרב, הביעו את פליאתם ושאלו לפשר סגולה זו. ואמרתי שאולי י״ל בטעמו של מרן שליט״א, שבעירובין לומדים על רשויות, ולימוד מסכת זו אם כן, הוא סגולה שלא יתערבו הרשויות, היינו, שרשויות המס לא ינסו לטמון ידם ברשות לא להם ולקחת לרשותם מה ששייך לרשות אחרת.

ושאלתי למרן שליט״א האם אכן זה היה טעמו, וכתב לי הרב שליט״א: "נכון".

לאחר כמה חודשים סיפרתי למרן שליט״א שברכתו הועילה, שהיתה סייעתא דשמיא והגיעו סוף סוף להסדר עם שלטונות המס. אמנם סיפרתי לו, שבד״כ לאחר הסדר כזה שולחים מס הכנסה את החשבון המדוייק של מה שחייבים להם בתוך שלושים יום מחתימת ההסכם, ואולם עתה כבר עברו למעלה משישים יום ועדיין לא קיבלו דבר ממס ההכנסה. ומכיוון שמבחינת החוק שם זו אחריותם לוודא שקיבלו את המסמכים, יעץ להם רואה החשבון שלהם שיפנו למס הכנסה וישאלו מאיתם מהו סך החוב שלהם, משום שאם הם יחכו עוד ועוד ובסוף יקבלו את חובם ממס הכנסה, זה יכלול גם ריביות שצברו. מאידך, הם מקווים ומתפללים שאולי התיק שלהם במס ההכנסה הלך לאיבוד ואולי לא יצרו איתם קשר שוב, וזאת מכיוון שבד״כ מס הכנסה שולחים את החיוב בתוך 30 יום מחתימת ההסכם, וכבר עבר זמן כפול מזה כעת. וא"כ כעת הם שואלים למרן שליט״א, האם יפנו למס הכנסה, או שאמרינן בכי האי גוונא שב ואל תעשה עדיף?

ואמר הרב שליט״א: שיתפללו, ועדיף שלא יתקשרו לרשויות המס לברר.

(מתוך הספר 'פותח את ידך' להר"ר אהרן פסין שליט"א, הובא ב'דברי שיח' פנחס תשע"ז)

מקור: דרשו

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר