סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

כללייב אדר ב תשע"ט13:54פירוש שלישי לשם העצם "תנא"? / ‏אוריאל פרנקקובץ מצורף להודעה
שלום רבותי,

האם נכון להוסיף פירוש נוסף (שטרם מצאתיו במילונים, כולל מילון סוקלוף):


3. הֶחָכָם שֶׁנִּסַּח אֶת הַמִּשְׁנָה (אוֹ הַבָּרָיְתָא)

לדוגמא, הסוגיה הבבלית הראשונה:
תַּנָּא הֵיכָא קָאֵי דְּקָתָנֵי מֵאֵימָתַי? וְתוּ, מַאי שְׁנָא דְּתָנֵי בְּעַרְבִית בְּרֵישָׁא? לִתְנֵי דְּשַׁחֲרִית בְּרֵישָׁא! תַּנָּא אַקְּרָא קָאֵי...

וכיו"ב בשבת ע"ד:
אמר רב פפא שבק תנא דידן בישול סממנין דהוה במשכן ונקט אופה תנא דידן סידורא דפת נקט.


•אין מדברים על מי שגורס ומשמיע את המשניות מזכרונו, אלא על ה"סופר" שקבע את לשון המשנה!

•"תנא" זה איננו חייב להיות בתקופת התנאים (כמובא בספר צוהר לתיבה של מו"ר הרב זוהר מיכאלי, עמ' קעא), וכדברי רש"י:
ביצה כ"ט. תנא דבי שמואל – בתוספתא שסידר שמואל מתנאים שלפניו כמו שסדרו רבי חייא ורבי אושעיא וכמו שסידר רבי את המשנה.
כתובות נ"ג: וכן תני לוי במתניתיה – דלוי סידר ברייתא ששה סדרים כר' חייא וכרבי אושעיא.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר