סקר
האם אתה משתמש ב"מרגליות הים"?
באופן תדיר
פה ושם
אף פעם לא
לא מכיר


 

פורום פורטל הדף היומי

כללייח אב תשע"ז06:06מה הביאור בדברי המשך חכמה? / ‏jj5
ז"ל המשך חכה סוף פרשת משפטים
- "והנה בברכות דף ה, א: "אשר כתבתי" - זה נביאים וכתובים. פירוש, דאמרו בנדרים פרק ג (כב, ב): "ברוב חכמה רוב כעס" (קהלת א, יח), 'שאלמלא חטאו ישראל לא ניתן להם אלא (חמשה חומשי) תורה וספר יהושע בלבד' וכו' - הרי הנביאים וכתובים נאמרו כשחטאו ישראל. אם כן קודם שחטאו לא היה ביכולת הכתב להראות לשום נברא שידיעתם מכרחת הבחירה. רק "אשר כתבתי" - השם יתברך בעצמו, שידיעתו אינו מכרחת להבחירה כדברי רבינו הרמב"ם (הלכות תשובה פרק ה) שידיעת השם יתברך אינה כידיעת הנבראים שהיא עצמותו ואינה מתוספת עליו ודו"ק."


אינו מובן לי דבריו?
האם כוונתו שלא הגיד ה למשה נביאים וכתובים קודם שחטאו? (בחטה העגל?)
בפרט מה הביאור בדבריו כאן-
"אם כן קודם שחטאו לא היה ביכולת הכתב להראות לשום נברא שידיעתם מכרחת הבחירה. רק "אשר כתבתי" - השם יתברך בעצמו, שידיעתו אינו מכרחת להבחירה כדברי רבינו הרמב"ם (הלכות תשובה פרק ה) שידיעת השם יתברך אינה כידיעת הנבראים שהיא עצמותו ואינה מתוספת עליו ודו"ק."
תודה רבה!

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
עיצוב: אפרת נוילנדר | תיכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר