בהמשך לדיון הארוך שהחל עם שאלתו של אליצפן , ראיתי שאלה שיכולה לסבך את הענין עוד יותר ,
עפ"י הרמב"ם אישות ט,יז "העושה שליח לקדש לו אשה והלך וקידשה לעצמו הרי זו מקודשת לשליח.
ואסור לעשות כן. וכל העושה דבר זה וכיוצא בו בשאר דברי מקח וממכר
נקרא רשע"
מה הדין אם מקדש שליח לעצמו אשה אשר ביקש המשלח לקדשה ובנוסף גם מתנה ואומר "ע"מ שאני צדיק" והנה הוא נהיה רשע על עצם מעשה הקידושין (שאלתו של ר' אהרן בעק) ??
האם באמת לא יחולו קידושי השליח בכה"ג ?
כתובות אינטרנט נלוות:שאלת אליצפן