סקר
מסכת ערכין לעומת זבחים-מנחות-חולין -בכורות:
הקלה משמעותית
קשה באותה מידה
יותר קשה!
לא יודע


 

פורום פורטל הדף היומי

גיטיןכט ע"בא שבט תשע"ו21:49אודות אופי פירוש הגאונים לעומת הראשונים / ‏הראל
גרסת רש"י:
אמר מר בר רב אשי: הא דאבא דקטנותא היא (רש"י: בקטנותו אמר אבי שמועה זו שיש להשיב עליה).

גרסת הגאונים:
אמר מר בר רב אשי: הא דאבא קטנותא היא.

------

ביצה כא ע"א:
אמר ליה: עורבא פרח.
רש"י: עורבא פרח - עורב הפורח למעלה, השיאו לדבר אחר.
ר"ח: עורבא פרח לשון גנאי ופחיתות היא כלומר דעת זו דעת נערים ששוחקין בעורבין.

------

בבא מציעא טז ע"א:
אמר להו: זו אינה צריכה לפנים...

רש"י:
אינה צריכה לפנים. אינה צריכה כדי לתרצה להכניסה לפני בני הישיבה, שאין בהן יודע לפרקה,
ותשובת הגאונים פורשין לגנאי: דליכא קושיא, מעליא, אל תעלוה לגיו:

------

כתובות י ע"א:
אמר ליה רב נחמן: אסבוהו כופרי, מברכתא חביטא ליה
רש"י: אסבוהו כופרי. הלקוהו מלקיות ...: מברכתא חביטא ליה. זונות העיר הזאת ששמה מברכתא חבוטות ושוכבות תמיד לפניו לזנות מאחר שהוא בקי בפתח פתוח:
אך הגאונים פירשו שמברכתא הוא נברכת, בריכה קטנה, והוא כינוי לערוות האשה.
(הבאתי כאן)

------

אוצר הגאונים ברכות לו ע"א:
כתב רבינו האיי גאון ז"ל. שיננא דהוה אמר ליה שמואל לרב יהודה. פשוטו בלשון ארמי ששניו גדולות שכל מי שהוא גדול שינים קרו ליה שיננא.
ויש שדורשין שמעתתיה חריפין כחץ שנון. ולא דמי דהכין הוה אלא מחזיא מילתא דרב יהודה רבון שיניה כמשמעו.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
עיצוב: אפרת נוילנדר | תיכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר