לאחר העיון ברש"י תוס' והרא"ש אציע הסבר נוסף: הגמ' אומרת שהראיה לשיטת רב אשי הינה מהבריתא המכשירה מקרה שהסופר בעליה והשליח בבית, לדברי הגמ' זה מובן אם שמע" קן קולמוסא"
נ"ל שהמילה הארמית הקרובה ביותר לקן זה שרש קנה שמשמעותו קניין ובהטייה של קן הכוונה קניתי או קנינו ובהשלמת המשפט שמע כך "קנינו קולמוס ומגילה לכתיבת הגט לפלונית" ולאחר זמן ירד הסופר והביא לו הגט, לדברי רב אשי כיוון שהוזכר שבשעת הקנייה כבר נעשה לשמה הרי שסומכים שגם כל שלב הכתיבה נעשה לשמה וכשר.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום