גמ' כתובות קיב: "אמר רב חייא בר אשי אמר רב עתידין כל אילני סרק שבארץ ישראל שיטענו פירות שנאמר {יואל ב-כב} כי עץ נשא פריו תאנה וגפן נתנו חילם"
וביאר הבן איש חי בספרו בניהו בן יהוידע: כי האדם נמשל לאילן דכתיב "כי האדם עץ השדה" אך ת"ח נמשל לאילן מאכל שעושה פירות, אמנם לעתיד הכל יהיו בעלי תורה ואין עם הארץ מצוי לכך גם אילני סרק שבארץ ישראל שהם דמיון לימי הארץ יטענו פירות ועל זה מביא הפסוק "כי עץ נשא פריו תאנה וגפן נתנו חילם" די"ל תחלה אמר עץ בסתם דקאי על כל אילנות ואח"כ פרט תאנה וגפן נתנו חילם ולמה פירט שתים אלו דוקא, אמנם ידוע עץ שאכל אדם הראשון ח"א תאנה היה וח"א גפן היה וכתבו המפרשים ז"ל, אלו ואלו דברי אלקים חיים דהוה כך והוה כך. וידוע שמה שנמצא עכשיו אדם רשע ועם הארץ הסיבה היא מכח אכילת עץ הדעת ולכן עתה ימצאו אילנות שמוציאים פירות, דאלו הם כנגד חכמים וצדיקים שעושים פירות ואלו הן כנגד רשעים ועמי הארץ, וכל זה הוא מסיבת עון עץ הדעת אך לעתיד כאשר יתוקן העון של עץ הדעת לא יהיה עוד רשעים ועמי הארץ בישראל וז"ש הכתוב "כי עץ נשא פיריו" עץ בסתמא כולל כל מיני אילן ואפילו של סרק. והטעם שיהיה זה לעתיד דוקא מפני כי תאנה וגפן שאכל אדה"ר "נתנו חילם" כי נתקנו לגמרי וכיון דבטל המסבב בטל המסובב, שלא ישאר שום אילן סרק אלא הכל יהיו טוענין פירות כמ"ש "ועמך כלם צדיקים לעולם ירשו ארץ נצר מעשי ידי להתפאר" ר"ל דומין לנצר מטעי וכולם יהיו כנגד מעשי ידי שהם להתפאר דהיינו דומין לאילנות שעושים פירות ולא לאילני סרק כי הם כולם יהיו צדיקים וחכמים שמוציאין פירות לחיים:
ונראה לי להוסיף על דבריו הקדושים את דברי רבי נתן (תלמיד רבינו נחמן מברסלב)
כמה צריך לשמוח שזכינו שבעת הזאת ישנם שיעורי תורה בכל רחבי הארץ ובעולם שעוסקים בתלמוד במסגרת שיעורי הדף היומי ומשקים את "העצים" שמהם יוצאים "פירות טובים" ....
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום