כתובותק ע"בכו אייר תשע"ה08:06למה המשנה מערבבת בין איסורי תורה וסופרים / אליצפן
המשנה אומרת:
הממאנת, השניה, והאילונית - אין להן כתובה ולא פירות, ולא מזונות ולא בלאות;
ובהמשך:
אלמנה לכ"ג, גרושה וחלוצה לכהן הדיוט, ממזרת ונתינה לישראל, בת ישראל לנתין ולממזר - יש להם כתובה.
התלמוד במסכת יבמות (דף פה עמוד ב) מסביר את ההבדל: "ומפני מה אמרו שניות מדברי סופרים אין להן כתובה?
1): מפני שהוא כשר והיא כשרה, וכל מקום שהוא כשר והיא כשרה - קנסו אותה כתובה.
2) רבי אומר: הללו דברי תורה, ודברי תורה אין צריכין חיזוק, והללו דברי סופרים, ודברי סופרים צריכין חיזוק.
3) דבר אחר: זהו מרגילה, וזו היא מרגילתו.
חלוצה, נתין הם איסורים מדרבנן ולא מדאורייתא, אז למה הם נמנים בקבוצה האיסורים מן התורה? ולמה מואבי ועמוני לא מופיעים כלל ברשימה?
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום