ור''ע מאי חזית דאשר לא אורשה לג''ש ובתולה למעוטי בעולה
אימא בתולה לגזירה שוה ואשר לא אורסה פרט לנערה שנתארסה ונתגרשה
מסתברא אשר לא אורסה לגזירה שוה שהרי אני קורא בה נערה בתולה אדרבה בתולה לגזירה שוה שהרי אני קורא בה אשר לא אורסה
מסתברא הא אישתני גופה והא לא אישתני גופה מדוע "אדרבה"? מדוע הצעת הגמרא טובה/גדולה יותר?
(אגב, שאלה זו נשאלתי היום
בשיעור הדף היומי אונליין שהוקדש לע"נ ר' אלימלך מליז'נסק, לרגל היארצייט, שהתקיים היום.
ומה יפה ונעים להזכיר את דבריו בעת הזו:
"
אדרבה, תן בלבנו שנראה כל אחד מעלת חברינו ולא חסרונם,
ושנדבר כל אחד את חברו בדרך הישר והרצוי לפניך,
ואל יעלה בליבנו שום שנאה מאחד על חברו, חלילה,
ותחזק אותנו באהבה אליך, כאשר גלוי וידוע לפניך,
שיהא הכול נחת רוח אליך... אמן כן יהי רצון.")