שבתד ע"אכא תשרי תשע"ג10:48א"א לאדם חטא כדי שיזכה חברך / ינון
בס"ד
קושיא זו באה לאפוקי מהו"א שבעיית רב ביבי בר אביי היא האם להתיר לאחר לרדות. וקצת קשה לי - הרי רדיית הפת אסורה מדבריהם, שהיא חכמה ואינה מלאכה. וא"כ, הם אמרו והם אמרו, ואם יתירו לאחר לרדות (בין אם הדביק בשוגג וביןם אם הדביק במזיד)- הרי הפה שאסר הוא הפה שהתיר ואין כאן חטא! אז איך מכאן יש קושיא?
[כשמדובר במדביק עצמו- מובן למה יש מגמה להעמיד את דבריהם: בתור קנס, או כדי שלא יבואו לזלזל בדברי חכמים. אבל באחר כדי להציל את האדם מן העבירה לא שייך כ"כ קנס וגם לא יבואו בזה לידי זלזול].
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום