"חוץ מזו ומ''ש הכא חדא היא. אין כאן אלא ברכת מקדש שמברך להקב''ה שמקדש השבת והזמנים אבל מושיע ישראל ובונה ירושלים תרתי מילי נינהו ואין כוללים ב' דברים בברכה אחת".
לשון רש"י קשה, זה נכון שהקב"ה מקדש את השבת, היא קביעא וקיימא, אבל הקב"ה אינו מקדש את הזמנים אלא מסר את זה לישראל והם מקדשים את הזמנים.
אז איך זה ברכה אחת?
וביותר, לפי רש"י היה צריך להיות נוסח הברכה: מקדש השבת והזמנים, ולא מקדש השבת ישראל והזמנים. שהרי מברכים רק את המקדש היינו הקב"ה.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום