רש"י:
אכשל. וישמחו חברי על כשלוני...
(וב
מגיד תעלומה ביאר את ההכרח של רש"י לפרש כך)
מהרש"א בח"א:
ויותר נראה לפרש שמתפלל כן שבאמת ישמחו חברי על שלא נכשלתי...
לולי פירוש רש"י ופירוש המהרש"א היה נראה אולי להציע פירוש הקרוב לפירוש המהרש"א, ולומר שאין קשר בין "ולא אכשל בדבר הלכה" לבין ההמשך "וישמחו בי חברי", אלא אלו שני דברים נפרדים, וישנה כאן תפילה ותקוה שתלמידי החכמים ירבו שלום בעולם וישמחו בי (ללא קשר לכישלון או לאי-כישלון).
[ושוב ראיתי בתפארת ישראל על המשניות (בועז אות ב) שהאריך רבות בביאור דברי המשנה, ע"ש]