א. בכהן עומד שם. היינו כהן כותי כדפירש"י. וק"ק היכי משכח"ל כהן כותי. ועכצ"ל דאינו מבני אותן הגויים שבאו מכותה, אלא רק אמו מכותיים ואביו כהן, או דשם כותי כולל גם מבני ישראל שנמשכו אחר דעת הכותים ונהגו במנהגיהם.
ב. מלא מענה מאה אמה. בית ד' סאין. היינו מאה על מאה. וצ"ב לפי מש"כ תוס' דמאה אמה לכל רוח א"כ הוי מאתיים על מאתים והוי הרבה יותר מבית ד' סאין.
ג. לאתויי תחומין. נפ"מ קיצונית בזה בין הכותים לצדוקים. האחרונים קיימו בנפשם את הפסוק לא יצא איש ממקומו ממש כפשוטו וכל השבת היו יושבים במקומם בלא לזוז מביתם חוצה, ולעומתם הכותים אינם מודים דיש תחומין כלל מן התורה. (יש כאן הערה סמלית, שבלי דעת תורה השכל האנושי אינו יודע להגביל נכון, או שהוא מפריז על המידה בקביעת הגבול או שהוא לא מגביל כלל).
ד.(נז:) וכן בפוליוס. לא נתפרש אי האי פוליוס (מין צעיף) חוזר גם ביום.
ה. ואכתי מיבעיא לן בבשרה ולא בחתיכה ושפיר, תרתי שמע מינה. לא נתבאר איך באמת ניתן למישמע מינה תרתי, הא תרי הדרשות אינן לכאורה מאותו ענין כלל.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום