סקר
בעקבות מסכת שקלים - האם תרצה ללמוד עוד מסכת מהתלמוד הירושלמי?





 

פורום פורטל הדף היומי

נידהיז ע"איז סיון תשע"ב23:34הערות לנדה דף יז / ‏המכריע
א. שיננא לא. ואע"פ שבסמוך החמירו על עצמם כמה חכמים גם בפני כל חי, מ"מ פשיטא לשמואל דלא יתכן שיאמר על זה ר"ש ב"י שהקב"ה שונאן.

ב. ה' דברים. שום ובצל וביצה חשיב חד, ומשקים הוא השני.
שייר קליפתן. לכ' א"כ אינו קלוף. ויש שלמדו מזה להתיר מקצת קליפתן ויש שלמדו מזה לצור עמהם קליפתן הקלופה. ויש שלמדו מזה גם לביצה להתיר על ידי הכנסת מקצת קליפתה.

ג. נוטל צפרניו וזורקן. מפני מעוברת. ומ"מ ע"י שמסכן המעוברת מתחייב בנפשו.
קוברן צדיק, פי' תוס' דשמא יתגלו ולכן אינו חסיד. ולכ' צ"ב לפמ"ש במו"ק ומובא בתורא"ש כאן דשלא במקומן אינו מזיקות, א"כ לכ' אם קברן הרי כבר אינן במקומן. ורחוק דנטלן לתוך הבור וחיישינן שיתגלו ויזיקו במקום נפילתן.

ד. נהגו בשלגים טומאה וטהרה. לכאורה הכוונה דאם חישבו עליהן למשקין נהגו בהם טומאה והקפידו לטהרן בזריעה. וא"כ מאי רבותייהו דנהגו כדין. ויל"פ.

ה. נטהר מקצתו נטהר כולו. לכאורה כל קושיית הגמ' רק היכי משכח"ל נטמא כולו, וכפירש"י. אבל צ"ב מדוע באמת לגבי טומאה חשבינן לכל קורט בפני עצמו ולגבי זריעה חשבינן הכל כגוף אחד כשאר מימות.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר