הכותרת היא ציטוט מדברי
הר' אלכס כאן בדף היומיומי.
ואני שואל ומבקש להבין אמאי "סותרת" ?
הרי גם מהמובא שם (עפ"י מעילה יא.) משתמע ששאני קרבנות שיש בהם דין מעילה, בהיותם
לגבוה, מדם - שאף שנכון "
דם הקרבנות הוא כמובן 'קדש לה''" - הרי שימושו העיקרי הוא
להדיוט המתכפר כן לעולא ולר' ישמעאל (שם) אף אם עולא לומד מ"לכם" ור' ישמעאל לומד מ"לכפר" מוכח שעיקר השימוש בדם הוא להדיוט ולא לגבוה.
ומכל צד מעילה בדם לאו דאורייתא - לכרש"י ותוס' כפי הבנתי - וכי לא די בכך שלא לדבר על סתירה?