סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

כריתותז ע"איג ניסן תשע"ב09:27כרת ביוה"כ לרבי היכי משכח"ל / ‏מתפעל
"כרת דיוה''כ לרבי כיון דבכל שעתא ושעתא מכפר היכי משכחת לה? ומאי קושיא דילמא דעבד עבידתא כולי ליליא ובהדי עמוד השחר מית דלא הוה יממא דלכפר ליה. תינח כרת דליליא, כרת דיממא היכי משכחת לה? ומאי קושיא, דילמא בהדי דקאכל נהמא חנקתיה אומצא ומית דלא הוה ליה שהות ביממא דלכפר ליה. אי נמי דעבד עבידתיה סמוך לשקיעת החמה. אי נמי בהדי דעביד עבידתיה פסקיה מרא לשקיה ומית דלא הוה ליה שהות ביממא דלכפר ליה"

קשיא לי, למה לא תירצה הגמרא כגון שהדליק אור בשבת וממשיך ליהנות ממעשה העבירה בו ביום. דהסברא נותנת דגם לפי רבי שיוה"כ מכפר אפילו בלי תשובה, זה רק באופן שעובר העבירה חדל ממנה. שהרי הגמרא מחפשת שיהיה שהות ביום לאחר העבירה. ולמה צריך שהות ביום לאחר העבירה? נגיד שבד בבד עם מעשה העבירה באה הכפרה ביחד. חזינן שאף לרבי לא יתכן שבשעת העבירה יתכפר לו. וממילא ניתן שפיר לומר שאם העבריין נהנה ממעשה העבירה, גם רבי יודה שלא מתכפר לו דנחשב שעדיין אדוק בעבירה ולא סיים אותה.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר