סקר
עם סיום מסכת עירובין






 

פורום פורטל הדף היומי

תמורהלד ע"אג ניסן תשע"ב10:50סליחה שאני מושך קצת אחורה / ‏כדי
(וגם קצת קשור אלינו לדף ו:)
בסיומא וסוף תמורה הכי איתא:
רב שמעיה אמר: כי תניא הא מתניתא (דאפר הקדש אסור), בתרומת הדשן תניא, דלעולם אסור, דתניא: "ושמו" - בנחת. "ושמו - כולו". "ושמו" - שלא יפזר.ע"כ.

וקשה על הדרש דושמו כולו, דבמנחות (נט:) אמר רב יצחק בר יוסף אמר רבי יוחנן: נתן משהו שמן על גבי כזית מנחה - פסל. מאי טעמא, "לא ישים" - שימה כל דהו. "עליה" - עד דאיכא שיעורא. ואמר רב יצחק בר יוסף אמר רבי יוחנן: נתן כזית לבונה על גבי משהו מנחה - פסל. מאי טעמא, "לא יתן" כתיב, עד דאיכא נתינה. ע"כ.

מפורש יוצא דלשון "שימה" משמע כל דהו, והכא קדריש איפכא ד"ושמו" משמע כולו. וצ"ע.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר