ר''י בן ברוקה אומר (אף) היורש את אשתו יחזיר לבני וכו':
מאי קסבר אי קסבר ירושת הבעל דאורייתא אמאי יחזיר לבני משפחה ואי קסבר ירושת הבעל דרבנן דמים מאי עבידתייהו
לעולם קסבר ירושת הבעל דאוריית' והכא במאי עסקינן כגון שהורישתו אשתו בית הקברות ומשום פגם משפחה אמור רבנן לשקול דמי וליהדר...האוקימתא של הגמרא נראית מאוד דחוקה ונדירה.
אני שוב מוטרד
משאלתי הקודמת מלפני כמה ימים:
האם ר"י בן ברוקה אכן התכוון לכך ועסק רק במקרה הספציפי הנ"ל?
אם כן, מדוע לא ביאר דבריו טוב יותר?
אם לא, מדוע הגמרא מבארת מה שמבארת?
ובעיקר - איך ניתן לשכנע באמת תלמיד צעיר ששואל ותמה על אוקימתת הגמרא?