דילמא אינה בכל מלקות ארבעים תניא, עי' רש"י דהוסיפו גנב וגזלן. נראה כאילו הוסיפו את כל הברייתא הזו, אבל באמת משמע בגמרא דהיתה ברייתא גנב וגזלן אינן בכלל מלקות דברי רבי יהודה, והיה קשה לתנאים שאינם דייקנים ממתניתין כיון דטעו בהבנת ר' יהודה וחשבו דסבירא לו לאו הניתק לעשה לוקין, ותיקנו בברייתא שלהם ישנן, והאמת דגרסינן אינן והיינו דניתק לעשה אין לוקין ומתני' משום שלח מעיקרא.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום