אמר בר פדא לא שנו אלא מאחריו אבל מלפניו יש נוגע וחוזר ונוגע
וכותב רש"י וכן בתוס' שהוא כמ"ד שאין שומר לפחות מכזית וז"ל: אלא מאחוריו. שלא נוגע בבשר אלא בעור מאחוריו דכיון דלא הוי כזית שלם יחד אין לו יד ולא שומר ואע''ג דאמרן לעיל (דף קיח:) אין שומר לפחות מכפול הא כפול יש שומר הא איכא ת''ק דאחרים דפליג כדאמרינן לעיל אין זה שומר ורבי ישמעאל ס''ל כת''ק דאחרים:
ולא הבנתי, וכי יש מחלוקת בזה, הלא המחלוקת לעיל (קיח:) היא רק בטומאת אוכלין אי יש שומר ויד פחות מכזית וכפול, אבל בנבילה כו"ע סבירי שאין לא יד ולא שומר לפחות מכזית, לא להצטרף ולא להכניס ולהוציא.
וזו סברא פשוטה שהרי הבשר עצמו כשהוא פחות מכזית אינו מטמא, וודאי שידו ושומרו לא יעבירו טומאה. וכל המחלוקת לעיל היא רק באוכלין, כמו שכתב שם רש"י בפירוש ד"ה אין יד לפחות מכזית. אם יש אוכל פחות מכזית וכו'.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום