חוליןפב ע"אטז אלול תשע"א20:25"הרי זה זריז ונשכר" - קושיה ודיוק / שאינו יודע לשאול
מתני' שנים שלקחו פרה ובנה איזה שלקח ראשון ישחוט ראשון ואם קדם השני זכה: גמ' אמר רב יוסף לענין דינא תנן תנא אם קדם השני הרי זה זריז ונשכר זריז דלא עבד איסורא ונשכר דקאכיל בשרא:
קושיה: מהמשנה משמע שמעיקר הדין ישחוט זה שלקח ראשון, אז מדוע הברייתא - במקרה שקדם השני - מציינת שהוא "זריז ונשכר" - ולא מותחת שום ביקורת על מעשיו ומציינת שהוא עבר על הדין?
דיוק: "ונשכר דקאכיל בשרא" - משמע מכך שמי שעובר על איסור אותו ואת בנו (היינו: השוחט/השחיטה השניה) הרי שהבשר אסור באכילה, וזה בנוסף ללאו שעבר עליו השוחט.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום