var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=9906;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("9906","0","בסוגיא דקצירת העומר","13/05/11 14:26","ט אייר","תשע"א","14:26","המכריע","א. ראשית כמה נפלא שכל דיני שתי הלחם והקרבת העומר שבש"ס מרוכזים בימי ספירת העומר. דומני שבשלושת השבועות של העומר כמעט לא היה יום שלא היה בו מעניינים אלו. וביום שבת הדף של דיני ספירת העומר הנוהגים בזמן הזה, והוא בדיוק היום המרכזי של הספירה!

ב. מדוע על השאלה אקצור עונים קצור ולא הין כמו על כל השאר. ובסמוך תנן על כל דבר הין, מסתמא לאו דוקא "כל" דבר, אלא חוץ מאקצור, או מפני שעכ"פ התוכן הוא הין.

ג. מתמניא עד סוף מועדא. לכאורה במועד בלאו הכי אין להתענות ולהספיד. אלא יש לדחוק, מתמניא ועד סוף המועד אירע המעשה דאיתותב חגא, וההשלכות הן רק לגבי עד ערב הרגל.","199","","4742","True","True","False","","1019","95.86.71.147","0","0","מנחות|סה ע"א",""),new Message("9908","9906","ב. תשובה","13/05/11 16:11","ט אייר","תשע"א","16:11","דוד כוכב","הון עשיר מסכת מנחות פרק י משנה ג (לרבי רפאל עמנואל חי ב"ר אברהם ריקי, נולד בפיררה שבאיטליה בשנת תמ"ח):
אקצור. הוא לשון עתיד, ולכן אילו היו משיבים לו הין, נראה כאילו אומרים לו תקצור, אבל אין במשמעותו עתה, כיון שהוא לא שאל עתה אלא בלשון עתיד, ועיקר שאלתם ותשובתם היתה מפני המינים, שידעו שעתה הם קוצרים אעפ"י שאינו מחרת השבת, משום הכי אומרים לו בפירוש קצור לשון צווי. והיינו טעמא נמי דשנאו בסוף, דמשמע דהיה שואל להם דבר זה בסוף, אף על גב דקופה זו היתה צריכה אחר הקצירה, משום דזו היא עיקר דחיית הבייתוסים, דהשאלות אחרות הם מכשירי הקצירה לבד, ועדיין היו יכולים לומר שהקצירה עצמה לא היו עושים אותה מיד אלא במוצאי שבת, וידוע הוא כי סוף הענין הוא דבר מסויים לזכרון יותר מן האמצע, וסימניך סוף דבר הכל נשמע:

וכן כתב תפארת ישראל - יכין (לרבי ישראל ב"ר גדליה ליפשיץ נולד בגרמניה בשנת תקמ"ב):
כב) אקצור. האתחיל לקצור מיד:
כג) קצור. קצור משמע מיד, משא"כ כשישיבוהו הן אין בו זריזות כל כך:","125","","4742","True","True","False","","128","95.86.72.179","0","9906","מנחות|סה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);