var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=98916;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("98916","0","פוסל ואינו מאכיל","16/05/22 14:32","טו אייר","תשפ"ב","14:32","שלמור","בדעת רבי יוסי במשנה נאמר שעובר פוסל את אימו ( אם היא כהנת ) ואינו מאכיל אם היא בת ישראל הנשואה לכהן

הגמרא מביאה מחלוקת אמוראים בטעם הדבר שאינו מאכיל את עבדי צאן ברזל בתרומה
דעה אחת מטעם של עובר במעי זרה כזר
דעה אחרת יליד ביתו קאמר וזה אינו ילוד וילוד מאכיל ושאינו ילוד לא מאכיל
והשאלה היא אם זה כטעם השני שהתורה הגדירה למי יש כוח להאכיל רק ליילוד
משמע שכל עוד שאינו יילוד אינו יכול להאכיל
וא"כ הרי המשנה ( כפירוש רש"י) העמידה את המקרה של בת ישראל שניסת לכהם שהניחה מעוברת שאינם אוכלים בתרומה גם באופן שיש לו בנים ממנה משום חלקו של עובר
ואם עובר אין לו כוח להאכיל משום " יליד ביתו " הרי מעשית לא מתחשבים בקיומו ואם כך מודע שלא יאכלו( העבדים וגם האמא ) מכוח שאר הבנים ?
הרי טעמו של רבי יוסי שהעובר מעכב - אבל אם הוא נחשב "כמי שאינו " עקב גזירת הכתוב "יליד ביתו " למה שלא יאכלו עבדי האשה שהם צאן ברזל מכוח הבנים האחרים ?","1363","","714","True","True","False","","244","77.124.19.250","0","0","יבמות|ע ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);