var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=9879;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("9879","0","הערות בסוגיא דשחט שתי חטאות של ציבור","13/05/11 02:48","ט אייר","תשע"א","02:48","המכריע","א. אמר רבה ופטור על הראשונה. לכאורה את הראשונה עשה כדינה ומה שייך לומר עליה "פטור", מצוה עביד ? אמנם לכן רבה או ר' אמי מפרשים באופן דנתכפר בשניה, דנמצאת הראשונה למעשה לא כיפרה, ושפיר יש בזה חידוש דפטור. יסוד הדין כבר בתוספתא פסחים, וזה אולי מה שהיה קשה לאמוראי ולכן אוקמוה כך לברייתא דיש לנו ב' חטאות בראשונה לא נתכפר ובשניה כן, ואילו על הראשונה פטור ועל השניה חייב.

ב. הבא שמינה לכתחילה. הוא חידוש עצום. לפנינו חטאת ציבור שנשחטה בדחיית שבת כדינה וכשירה היא, ואעפ"כ אומרים לו תיפסל זו בלינה והבא אחרת! ולהלן עולה מן הסוגיא דהוא הדין אפילו שמינה היתה מבחוץ, ורק לאחר שחיטתה נתגלה דכחושה היא במעיה, לפי רבה יביא אחרת לכתחילה.

ג. בעצם זה הקשר לסוגיא. דלכאורה מילא הסוגיא הבאה דחולה שאמדוהו מתקשרת בגמרא למשנתינו, אבל סוגיא דשתי חטאות מאי שייטא למתניתין. אלא מתני' עוסקת בנושא דחיית שבת בשביל הידור בקרבן. והמעיין ימצא דלפי התירוץ דסמי מכאן רבה (ולא סמי כחושה) א"כ ר' אמי באמת חלוק בדין זה וס"ל דשחט כחושה לא יביא שמינה, וחייב עליה חטאת בשוגג ומיתה במזיד והתראה. וא"כ רבה כעין רבנן דמתניתין (דאין מוותרים על שום הידור בשביל שבת, אלא דרבנן ס"ל דג' סאין משובחין, אבל אילו היו סוברים דה' עדיפי, היו מורים לקצור חמישה סאין בשבת), ור' אמי כעין ר' ישמעאל. והבן.","199","","4735","True","True","False","","1062","95.86.71.147","0","0","מנחות|סד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);