var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=98340;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","47"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","25"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("98340","0","האם","21/03/22 07:28","יח אדר ב","תשפ"ב","07:28","עלי","מחלוקת רבי אליעזר ורבי עקיבא בעניין מכשירי מצוה בשבת לא היתה קיימת כלל בתקופת בית שמאי ובית הלל או שהיתה קיימת אך לא היה עדיין פסק הלכה מקומי כלשהו ? אם היתה קיימת, מדוע לא נמנתה בין המחלוקות בהן בית שמאי מקילים ובית הלל מחמירים ? מדוע צפה ועלתה יותר בימי תנאים אלו ?
כיצד זה לא הביאה לאלימות או לפירוד יותר בין החולקים הרי חילול שבת היא מהעבירות החמורות ולדעת המחמירים עלולים היו המקילים להיראות כמחללי שבת ?
האם יתכן שמוהל מ'בית הלל' מל בשבת לאחר שהכינו לו את ה'ציוד' למילה בשבת כבית שמאי ?
( כמובן שאלות דומות יש לשאול לגבי מחלוקת רבי יוסי ורבנן לגבי עוף בחלב והרי זה צריך היה לגרום לפירוד כי המחמירים לא יכלו לאכול אצל המקילים וכדו' )
יכול להיות שלא היתה קיימת מגמה של יצירת אגודות אגודות אך הרי הדברים נוצרים מאליהם עקב מחלוקות בעניינים חמורים ?
ובכלל, האם לא זה הרקע להיווצרות חבורות ה'חברים' שאולי לא התבדלו רשמית מעמי הארץ אבל מעשית היו נבדלים מאד וחיו בעצם בקהילות נפרדות, ובעצם קדמו להם הכהנים שהקפידו על טהרה וכדו'. מי שרוצים ליפות את המציאות מייפים והשאלה היא מה היה במציאות ובפועל.","209","","787","True","True","False","","286","87.70.83.100","0","0","יבמות|יד ע"א",""),new Message("98341","98340","[ללא נושא]","21/03/22 10:17","יח אדר ב","תשפ"ב","10:17","אביגדור","א. לא ברור שר"ע הוא בית הלל. אע"פ שבסוגייתנו סובר כמותם. זו מחלוקת רשי ותוס' ב"מ לז:
ב. השאלה שלך רחבה הרבה יותר על הרבה מחלוקות, מה קרה שצפו בדור מסוים. יש מחלוקות על מקרים נדירים, שעליהם לא קשה. אבל יש מחלוקות על מקרים שכיחים מאוד. כמו מספר ההדסים שנוטלים. לענ"ד הדרך היחידה להבין זאת היא שבתקופתם לא ראו עצמם מחויבים למה שהיה נהוג, ואם תנא מסוים ראה את הפסוקים וסבר שלדעתו ראוי לדרוש אותם בדרך מסוימת ולהסיק מכך דין שונה מהמקובל - הוא עשה זאת. לכן התעוררו מחלוקות בכל מיני דורות (למשל המשנה האחרונה בפרק ראשון בברכות, בא ודרש לרבות את הלילות לקריאת שמע, שזה דבר מאוד שכיח, לא יכול להיות שפספסו את זה עד אליו).
ג. יתכן שלגבי מכשירי מילה לא היתה כ"כ נפק"מ, כי גם המתירים להכינם בשבת, אולי בפועל הכינו מערב שבת, אולי זה היה להם יותר נוח (בטח לא לחמם גחלים להכין מהם ברזל לאזמל).","571","","787","True","True","False","","73","212.76.121.98","0","98340","יבמות|יד ע"א",""),new Message("98342","98341","לא רק תנאים","21/03/22 11:22","יח אדר ב","תשפ"ב","11:22","אור חדש","פשוט בכל השס שזו היתה גם גישת האמוראים (אומנם יש הבדלים בינהם)","458","","787","True","True","False","","76","185.167.108.214","0","98340","יבמות|יד ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);