var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=9829;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("9829","0","תפילין בשבת ויו"ט","11/05/11 21:58","ז אייר","תשע"א","21:58","אוריאל","מה הדין להלכה? האם אסור להניח תפילין בשבט ויו"ט? או שזה רק איסור?","218","","4738","True","True","False","","977","95.86.95.199","0","0","עירובין|צא ע"א",""),new Message("9830","9829","ברוך הבא!","12/05/11 00:53","ח אייר","תשע"א","00:53","המכריע","א. ברכות להצטרפותך. כה לחי! תזכה תמיד ללמוד היטב ולחדש ולזכות את הרבים.

ב. בטח נפלה טעות סופר בלשונך, והתכוונת האם אסור או רק אין מצוה.

ג. לשון השולחן ערוך (או"ח סי' לא) בשבת ויו"ט אסור להניח תפילין מפני שהם עצמם אות ואם מניחים בהם אות אחר היה זלזול לאות שלהם. ובמשנה ברורה שם דמיירי במניחן לשם מצוה ואז עובר גם בבל תוסיף. ואם מניחן שלא לשם מצוה אינו עובר לא זלזול (כשזה לא בפרהסיא) ולא בל תוסיף. והט"ז מחמיר אף במניח שלא לשם מצוה.","199","","4737","True","True","False","","632","95.86.71.147","0","9829","עירובין|צא ע"א",""),new Message("9832","9830","ראה בבית יוסף שיש איסור","12/05/11 00:59","ח אייר","תשע"א","00:59","חננאל","בית יוסף אורח חיים (לא, ב): "ועכשיו נהגו כל בני ספרד שלא להניחם בחול המועד ושמעתי שמקודם היו מניחים אותם בחול המועד כדברי הרא"ש ואח"כ מצאו שכתב רבי שמעון בר יוחי במאמר אחד שאסור להניחם בחול המועד ועל כן נמנעו מלהניחם בחול המועד וכן כתב מורי דודי הה"ר יצחק קארו ז"ל בתשובה והמאמר ההוא איתיה במדרש הנעלם לשיר השירים (זוהר חדש דפוס מונקאטש שה"ש ח.) על פסוק (שיר השירים א ג) לריח שמניך טובים וזה לשונו רב המנונא סבא הכי אמר אלין אינון ימים דאיקרון טובים ואינון תפילין דרישא דקודשא בריך הוא מנח להון ועל דא איקרון טובים בגין דאינון נהרין ברישא דקודשא עילאה ובכל אתר ימים טובים אינון תפילין דרישא דקב"ה מנח להון חולו של מועד דלא איקרי יום טוב אלין תפילין דדרועא דהא לית לה לסיהרא מגרמא כלום אלא מנהירו דיום טוב תפילין דדרועא דאיהו תפילין של יד לא נהירו אלא מגו נהירו דתפילין של ראש תפלה דרישא יום טוב תפלה דדרועא חולו של מועד ושפיר קאמר והכי איהו ועל דא חולו של מועד אינון לענין עבידתא בגוונא דיום טוב ואיצטריך חדוא בגוונא דיליה ובגיני כך באלין יומין דאינון תפילין דמארי עלמא אסור לאנחא שאר תפילין דהא אלין יומין דאינון תפילין עילאין שראן על רישיהון דישראל קדישין. רבי אלעזר שאיל לרבי שמעון אבוי תינח תפילין דרישא דשריין על רישיהון דישראל קדישין ביום טוב תפילין דדרועא דאיהו חולו של מועד היך אנן אחידן לה א"ל בגין דאנן אחידן לה ואיהי יד כהה אסור למיעבד עבידתא בסטרא דילה ואיצטריך למעבד חדוא בסטרא דתפילין דרישא ועמא קדישא אחידן תפילין ושריא עלייהו ביום טוב ובחולו של מועד ואסיר לאעברא תפילין דמארי עלמא ולאנחא תפילין אחרנין דאינון דוגמא ודיוקנא לתתא. למלכא דבעי לנטרא לעבדיה א"ל עביד דיוקנא דחותמא דילי כל זימנא דההוא דיוקנא יתחזי עלך כולי עלמא יזועון וידחלון מינך לבתר מגו רחימו עילאה דקא רחים ליה מלכא יהב בידיה חותמא דגושפנקא עילאה דיליה כיון דאחיד חותמא עילאה דמלכא בידיה שביק מיניה ההוא דיוקנא דאיהו עבד אי ההוא עבדא דחי חותמא עילאה דמלכא בגין ההוא חותמא דאיהו עבד ודאי בר קטולא הוא ההוא עבדא בגין דאיהו עבד קלנא בחותמא דמלכא ולא חייש ליה ובגיני כך אסיר לעמא קדישא לדחיה חותמא דמלכא עילאה דשרא עלן בגין דיוקנא דאנן עבדין האי במועד ובחולו של מועד וכל שכן בשבת דכולא שרא עלן. ומאחר שבתלמודא דידן לא נתבאר דין זה בפירוש מי יערב לבו לגשת לעבור בקום עשה על דברי רבי שמעון בן יוחי המפליג כל כך באיסור הנחתן".","81","","4737","True","True","False","","480","77.127.252.55","0","9829","עירובין|צא ע"א",""),new Message("9876","9830","לבוד "המכריע"","13/05/11 00:47","ט אייר","תשע"א","00:47","אוריאל","הטור מביא בשם רב האי גאון, שהבכירה בידו האם לברך "לשמור חוקיו" לאחר חליצת התפילין או לא, מכיוון שסובר שאסור!! להניח תפילין בשבת, אלה שהבחירה בידו זה משום שהברכה אינה נכתבה בגמרא.","218","","4736","True","True","False","","122","212.76.98.86","0","9829","עירובין|צא ע"א",""),new Message("9874","9832","תודה","13/05/11 00:38","ט אייר","תשע"א","00:38","אוריאל","תודה רבה זה מאוד עזר לי","218","","4736","True","True","False","","107","212.76.98.86","0","9829","עירובין|צא ע"א",""),new Message("9883","9876","אכן","13/05/11 03:16","ט אייר","תשע"א","03:16","המכריע","אתה מתכוון כמובן לסייע להנ"ל שזה איסור. אמנם אין זה הכרח דסגי שאין בזה מצוה וממילא אין זה זמנה, וכל שחולץ משום שתם הזמן מקיים בזה לדעת בני מערבא את המצוה ושמרת את החוקה הזאת מימים ימימה. הם היו מברכים גם בחולץ בסוף היום קודם הלילה, אלא בזה קי"ל לילה זמן תפילין, אבל חולץ בסוף יום ששי סמוך לכניסת השבת, דבזה קיי"ל נמי שבת לאו זמן תפילין שפיר מצי לברך לדעה זו. יש חולקין גם בזה דאנן לא דרשינן כלל האי קרא לענין תפילין אלא לענין פסח וילפינן לה מהא דאות, ולפי זה לא שייכא האי ברכה כלל, כמו שכ' כמה ראשונים.","199","","4736","True","True","False","","155","95.86.71.147","0","9829","עירובין|צא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);