var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=9667;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("9667","0","קרבן ראשית תקריבו אתם לה'","05/05/11 18:59","א אייר","תשע"א","18:59","שלמה שטרסברג","הגמרא מבארת שנחלקו התנאים בהבנת הפסוק

רבי יאשיה למד שכלי הלח נתקדשו מבפנים ומבחוץ והמילה אותם ממעטת שכלי היבש לא התקדשו בחוץ אלא רק בפנים.

ור' יונתן סבר שמידת היבש בכלל לא התקדשה והפסוק נצרך למעט מידת הלח מבחוץ שנתקדש רק מבפנים ולא מבחוץ

הגמרא שאלה מדוע לא נאמר שר"ע ואחד מתלמידי ר' ישמעאל (ר' יונתן ) אמרו שניהם דבר אחד (שכלי היבש לא נתקדשו) והגמרא משיבה שיש הבדל בין ר"ע לר' יונתן כי לדעת ר"ע בכלי הלח התקדשו מבפנים ומבחוץ .

לדעת ר"ע שכלי היבש הם חול ולכן לא התמעטו וכלי הלח הם התקדשו גם מבפנים וגם מבחוץ מה ילמד מהמיעוט של המילה "אתם"?
","205","","4743","True","True","False","","1249","95.86.109.116","0","0","מנחות|נז ע"ב",""),new Message("9676","9667","תיקון קל והבאת תשובת התוספות והקרן אורה","06/05/11 00:28","ב אייר","תשע"א","00:28","ברוך","הפסוק ממנו לומדים אינו 'קרבן ראשית' אלא 'וימשחם ויקדש אותם'.

ולגוף השאלה, ראה תוד"ה רבי יאשיה -
"וא"ת ההוא סוגיא דבריש פ"ב דשבועות (דף טו.) דדרשינן אותם במשיחה ולא לדורות במשיחה אלא בעבודה כמאן לא כר' יונתן ולא כר' יאשיה וי"ל דאתיא כר' עקיבא דאית ליה מדת לח במשיחה בפנים ובחוץ כדמוכח בשמעתין ולקמן בפרק שתי מדות (דף צ.) וסבירא ליה מדת יבש חול היא א"כ לא איצטריך אותם אלא למימרא דלדורות בעבודה."

ובקרן אורה באר באופן אחר -
"אלא נראה דהכא במשמעותא דאותם פליגי, ר' יאשי' ור' יונתן ס"ל דאותם לא משמע אלא בפנים של כלי, וכמש"כ רש"י ז"ל, ור' יאשי' ס"ל דלא קאי אלא אמדת יבש דלא נמשחו אלא בפנים, אבל מדת לח דשכיחי בהו בירוצין נמשחו גם מבחוץ, ור' יונתן ס"ל דקרא דוימשחם לא קאי אלא אמדת לח, וכמ"ש רש"י ז"ל דקאי אכלי מזבח ועליהם נאמר אותם דמשמע בפנים אבל מדת יבש לא נתקדשו כלל, ור"ע לא ס"ל כלל דאותם משמע דוקא בפנים, וקרא מיירי במדת לח כר' יונתן, אבל מיעוטא דאותם במשיחה ולא לדורות כ"ע מודים בזה, דהכי משמע מיעוטא דאותם"","86","","4742","True","True","False","","648","77.127.148.237","0","9667","מנחות|נז ע"ב",""),new Message("9683","9676","יישר כוח גדול","06/05/11 01:14","ב אייר","תשע"א","01:14","שלמה שטרסברג","","205","","4742","False","True","False","","196","95.86.74.186","0","9667","מנחות|נז ע"ב",""),new Message("9727","9683","הסבר המלבי"ם","08/05/11 09:54","ד אייר","תשע"א","09:54","איתן","המלבי"ם על הפסוק כתב, שאמנם הגמרא הביאה את שתי הדרשות מ"אותם", אבל זה לאו דוקא, והדרשא של רבי "אותם במשיחה, לדורות - בעבודה" היא מ "וימשחם",
ואילו "אותם" הוא במחלוקת שלפנינו, אם מדובר רק על כלי הלח או גם על כלי היבש.","123","","4740","True","True","False","","191","31.44.128.233","0","9667","מנחות|נז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);