var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=95864;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("95864","0","[ללא נושא]","15/12/21 12:30","יא טבת","תשפ"ב","12:30","דניאלראובן","לאחרונה אני "נאבק" עם פרק כירה...
רציתי לשאול בבקשה שאלה.

"תָּא שְׁמַע דְּאָמַר רַב סָפְרָא אָמַר רַב חִיָּיא קְטָמָהּ וְנִתְלַבְּתָה סוֹמְכִין לָהּ וּמְקַיְּימִין עָלֶיהָ וְנוֹטְלִין מִמֶּנָּה וּמַחְזִירִין לָהּ שְׁמַע מִינָּה לִסְמוֹךְ נָמֵי קְטָמָהּ אִין לֹא קְטָמָהּ לָא".

הגמרא מנסה להבין האם הדין של שהיית קדירה על גבי כירה הוא זהה לסמיכת קדירה בצידי הכירה.

בברייתא כתוב שאם אדם קטם, ואחר כך הלהבות חזרו - זה עדיין נשאר בסטטוס של "קטום".

ובברייתא כתוב שבמקרה הנ"ל מותר לסמוך.

המסקנא = רק בכירה גו"ק מותר לסמוך ( - וזה בעצם זהה לדיני שהייה).

עד כאן אני מבין.

עכשיו הגמרא דוחה:

וכי את כל הרשימה שמונה הברייתא אסור לעשות בכירה שאינה גרופה וקטומה?
הרי אין שום איסור ליטול קדירה מעל כירה שאינה גו"ק?

ועכשיו שאלתי:

הרי יש איסור ליטול קדירה מעל כירה שאינה גרופה וקטומה!
והכוונה היא לאיסור שהייה.
הרי אם מותר "ליטול" קדירה מעל כירה שאינה גרופה וקטומה,
למה בכלל צריך לגרוף ולקטום - הרי אין שום איסור ליטול את הקדירה בשבת?

(מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי...)","1298","","885","True","True","False","","270","213.151.41.62","0","0","שבת|לז ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);