var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=94946;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("94946","0","רב יהודה התפלל בעמידה - מניין ?","17/11/21 22:31","יג כסלו","תשפ"ב","22:31","מרדכי דב זינגר","רב יהודה מסדר צלותיה ומצלי
שאני רב יהודה
כיון דמתלתין יומין לתלתין יומין הוה מצלי
כפרקים דמי

אז איך רב יהודה התפלל ?
בעמידה....
שהרי היה מתפלל פעם בשלשים יום
כמו שאומר רש"י - שהיה מחזר תלמודו כל שלשים יום

וזה כמו בקידוש לבנה
תנא דבי רבי ישמעאל
אילמלא (לא) זכו ישראל אלא...
להקביל פני אביהן שבשמים כל חדש וחדש דיים
אמר אביי הלכך נימרינהו מעומד

================================================


(אולי לקשר למעשה ברבי אלעזר בן ערך (שבת קמז:)
איקלע לדיוסקמת אימשיך בתרייהו איעקר תלמודיה
כי הדר אתא קם למיקרי בספרא בעא למיקרא....
{שמות יב-ב} החדש הזה לכם אמר
החרש היה לבם
בעו רבנן רחמי עליה והדר תלמודיה
דלמה הוא בחר דוקא את הפסוק הזה
שזו המצוה הראשונה של עם ישראל כמו שאומר רש"י הראשון בתורה)","807","","897","True","True","False","","406","212.76.123.126","0","0","ראש השנה|לה ע"א",""),new Message("94954","94946","נוסיף","18/11/21 03:15","יד כסלו","תשפ"ב","03:15","יחיה","גליוני הש"ס לבבא בתרא י, א:

וע' ר"ה ל"ה א' דר' יהודה הוי מצלי מתלתין יומין לתלתין יומין, והיינו דהי' תורתו אומנתו, ולא הי' מתפלל בכל יום, שלא להפסיק מלימוד תורה, ע"ש ברש"י,

ומה שהי' מתפלל פעם א' לשלשים יום דייקא, י"ל ג"כ דהוא מפאת היות התפלה קבלת פני שכינה, וע"כ התפלל לפחות א' לל' יום, כדי לקבל פני שכינה אחת לל' יום עכ"פ, והוא מעין הך דסנהדרין מ"ב א', אלמלא זכו בנ"י אלא להקביל פני אביהם שבשמים כל חודש וחודש דיין,

וע' לקמן ע"ד א' כל תלתין יומין מהדרא להו גיהנם להכא כו' וברשב"ם כל תלתין יומין, כל ראש חודש עכ"ל, וא"כ גם הך דר"ה דר' יהודה הוי מצלי מתלתין יומין לתלתין יומין, היינו ג"כ שהי' מתפלל כל ר"ח, ובר"ח הוא ג"כ קבלת פני השכינה בקידוש הלבנה, דזריזין מקדימין, ובוודאי הי' מקדש הלבנה מיד, [דמה שמקדשין עתה הלבנה רק מיום ז' ואילך זה אינו מעיקר הדין כמבואר בפוסקים], וע"כ התפלל ג"כ כל ר"ח, דכיון דהוא יום של קבלת פני השכינה בקידוש הלבנה, לכן הי' מקבל בו ג"כ פני שכינה בתפלה:


ובס' ערכי תנאים ואמוראים, לרבינו יהודה ב"ר קלונימוס משפירא רבו של הרוקח - ערך רב יהודה סתם שבכל התלמוד:

גרסינן בפרק כל כתבי הקודש [קי"ח ע"א] אמר רב יהודה - תיתי לי דקיימית עיון תפלה. ושמעתי שהגאונים כתבו כי כשהיה רב יהודה מתפלל היה מתפלל בדמע ובבכי [עד] שריצפת לבינה מסתתמת מחמת בכיה.

ובפרק אחרון דראש השנה בסוף המסכתא א"ר אלעזר לעולם יסדר תפלתו ואחר כך יתפלל א"ר אבא מסתברא מילתא דרבי אלעזר בברכות של ר"ה ויוה"כ ושל פרקים אבל דכל השנה לא. ופרכינן והא רב יהודה [הוה] מסדר צלותיה ומצלי, שאני רב יהודה כיון דמתלתין [יומי] לתלתין יומי מצלי כלפרקים דמי. ונראה הטעם מפני שהיתה תורתו אומנתו כדאיתא [ר"ה ל"ה ע"א] דרב יהודה הוה מהדר תלמודיה כל תלתין יומין, וכי הוה מסיים הוה מצלי...","1493","","896","True","True","False","","68","141.226.10.106","0","94946","ראש השנה|לה ע"א",""),new Message("94963","94954","ייש"כ ברוך שכיוונתי","18/11/21 09:20","יד כסלו","תשפ"ב","09:20","מרדכי דב זינגר","מעניין אם...[עד] שריצפת לבינה מסתתמת מחמת בכיה.
כפשוטו...","807","","896","True","True","False","","75","212.76.103.125","0","94946","ראש השנה|לה ע"א",""),new Message("94967","94963","לא הבנתי","18/11/21 11:59","יד כסלו","תשפ"ב","11:59","עלי","מדוע דייקת שהתפלל בעמידה, ומניין לך ?.
רב יהודה למד את כל מה שידע בעל פה, וכדי שלא לשכוח שינן כל שלושים יום את כל תלמודו ( בקצב מאד מהיר אך ברור ומן הסתם בקול רם...) כדי שלא לטעות או לשכוח הקפיד שלא להפסיק במהלך השינון ולכן לא יכול היה אפילו להתפלל באותו זמן. רק בסיום כל חזרה היה מתפלל.
מה לא ברור כאן ?","209","","896","True","True","False","","44","84.110.114.41","0","94946","ראש השנה|לה ע"א",""),new Message("94986","94967","מתנא דבי רבי ישמעאל + ואביי","19/11/21 00:30","טו כסלו","תשפ"ב","00:30","מרדכי דב זינגר","סנהדרין מב.","807","","895","True","True","False","","50","212.76.121.44","0","94946","ראש השנה|לה ע"א",""),new Message("94999","94986","אבל מניין לך","19/11/21 10:51","טו כסלו","תשפ"ב","10:51","עלי","שכשהגמרא אומרת שרב יהודה התפלל פעם בשלושים יום היה זה בעת קידוש לבנה, הרי קידוש לבנה אינו נאמר פעם בשלושים יום שהרי הדבר משתנה כמו גם אצלנו ?
כמו שכתבתי, הגמרא מבקשת רק לומר שבעת שינון החומר הקפיד רב יהודה שלא להפסיק בשום עניין אפילו בתפילה עד גמר השינון ורק בין התקופות הוא התפלל - את כל התפילות. מן הסתם לעתים הוא נזקק להפסקה יותר ארוכה ולעתים קצרה. בכל מקרה, בעת ההפסקות הוא התפלל ככל אחד ורק בתקופות השינון לא התפלל.
אין לזה שום קשר לתנוחתו בעת שהתפלל.","209","","895","True","True","False","","42","84.110.114.26","0","94946","ראש השנה|לה ע"א",""),new Message("95001","94999","רק "השוותי" את תפילתו החודשית לק. לבנה","19/11/21 11:05","טו כסלו","תשפ"ב","11:05","מרדכי דב זינגר","וודאי שקידוש לבנה זה פעם בחודש שהלבנה מתחדשת
(נכון לא בדיוק 30 יום... אלא כ"ט ימים י"ב שעות תשצ"ג חלקים)

אחרת מה הרעיון של אביי ב"הלכך" צריך למימרה מעומד ?
למה בעמידה ?","807","","895","True","True","False","","60","95.86.80.171","0","94946","ראש השנה|לה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);