var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=94503;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("94503","0","לסיכום, שאלותי: (שבת כט ע"א)","02/11/21 12:36","כז חשון","תשפ"ב","12:36","דניאלראובן","התבלבלתי לגמרי, אם מישהו כאן יוכל בבקשה לתת לי תשובה קצרה וקולעת זה יהיה מוערך מאוד!

שאלה ראשונה:

בסיפור שרב השליך גרעיני תמרים לבהמה ביום טוב, האם מדובר שטלטל ואז זרק, או שזרק בלבד, לפי ההוה אמינא שמדובר בתמרים משובחות שלא נדבקות על הגרעין, על איזה "איסור" רב בעצם עבר בהאכלת הבהמות? (טלטול של "נולד"? השתמשות ב"נולד"?)

שאלה שניה:
הגמרא אומרת שאדם שמכניס כלים שלמים לתנור ביו"ט, יכול לעשות זאת רק בתנאי שיבטל
את הכלי בעצים אחרים (עצי הסקה רגילים).
השאלה שלי היא: האם הוא צריך לוודא שהוא עושה ביטול של "היתר בהיתר" - דהיינו להשליך לתנור כלי שלם + עצים ואז להפך בגחלים?
או האם הוא יכול לזרוק כלי שלם, לחכות כמה דקות עד שהכלי הוא "שבר כלי", ואחר כך לבטלו ברוב עצי הסקה רגילים - ואחר כ להפך בגחלים.","1298","","927","True","True","False","","297","213.151.47.186","0","0","שבת|כט ע"א",""),new Message("94522","94503","אפשר","03/11/21 10:50","כח חשון","תשפ"ב","10:50","יחיה","בשאלה הראשונה:

הלא אין הדבר מפורש בגמרא. ממילא תלוי הדבר בשתיים:
1. מחלוקת רש"י - רשב"א, אם יש איסור בהנאה והשתמשות כשאינו מטלטל.
2. אם מדובר בבהמות שלו, הרי שייך לאותה המחלוקת. אם לא, אין ספק שרק כשמטלטל ממש אסור, מפני שאינו נהנה מהמוקצה.
(ועיין גם מהר"ם שיק כאן, העוסק ג"כ בשאלה הזו)

השאלה השנייה:
לכאורה, הדבר מפורש לקולא, בשולחן ערוך סימן תקז סעיף ב.","1493","","926","True","True","False","","48","94.230.83.114","0","94503","שבת|כט ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);