var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=94264;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","67"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("94264","0","למה ר' ירמיה שאל אחרי שר' זירא הסביר.","24/10/21 03:46","יח חשון","תשפ"ב","03:46","מרדכי דב זינגר","בעי ר' ירמיה
רגלו אחת בתוך נ' אמה ורגלו אחת חוץ מחמשים אמה מהו
ועל דא אפקוהו לרבי ירמיה מבי מדרשא

אולי בגלל שכבר הסבירו לו במסכת ראש השנה דף יג.

א''ל ר' ירמיה לר' זירא
וקים להו לרבנן בין שליש לפחות משליש ?

א''ל לאו אמינא לך לא תפיק נפשך לבר מהלכתא
כל מדות חכמים כן הוא
בארבעים סאה - הוא טובל
בארבעים סאה חסר קורטוב - אינו יכול לטבול בהן
כביצה - מטמא טומאת אוכלין
כביצה חסר שומשום - אינו מטמא טומאת אוכלין
שלשה על שלשה - מטמא מדרס
שלשה על שלשה חסר נימא אחת - אינו מטמא מדרס !

וכך מסביר ר"ת בתוס' ד"ה ועל
ונראה לרבינו תם
דמשום הכי אפקוהו
משום דמדדה אינו מדדה כלל יותר מחמשים אמה
אפילו רגלו אחת דכל מדות חכמים כן הוא

מעניין שתוס לא שולח לסוגיא בר"ה יג","807","","924","True","True","False","","363","95.86.67.56","0","0","בבא בתרא|כג ע"ב",""),new Message("94267","94264","דברי ר"ז","24/10/21 07:50","יח חשון","תשפ"ב","07:50","אור חדש","בלתי אפשריים מציאותית כמבואר במעין ברש"י עליהם
ממילא מובן למה ר"י לא מסתפק בהם ומחפש הוכחה נוספת שאכן היו בקיאים בגידול שליש אך לא למד דבר מזה לשיעורם באופן כללי","458","","924","True","True","False","","70","77.139.145.160","0","94264","בבא בתרא|כג ע"ב",""),new Message("94276","94264","כמדומני","24/10/21 23:03","יח חשון","תשפ"ב","23:03","יחיה","שתוספות אינם שולחים אלינו, מפני שזהו מאמר מפורסם במשנת מנחות, ובעוד מספר מקומות שבש"ס.
ממילא מספיק שתוספות מזכירים מאמר זה, ואנחנו הננו אמורים להבין לבד כוונתם.

שאלת: רגלו אחת בתוך נ' אמה, ורגלו אחת חוץ מחמשים אמה - מהו, יש ללמד זכות, כי רבי ירמיה חשב, שאין העניין סותר כלל ש"כל דברי חכמים כן הוא", שסבר, כי הכלל ש"כל המדדה - אין מדדה יותר מנ'", לא שולל מצב של "רגל אחת בחוץ"!","1493","","924","True","True","False","","62","141.226.10.207","0","94264","בבא בתרא|כג ע"ב",""),new Message("94289","94264","עיין ירושלמי מעשרות","25/10/21 20:49","יט חשון","תשפ"ב","20:49","אמלתראות","מעשרות פרק ג הלכה ד
תלמוד ירושלמי
מעשרות פרק ג הלכה ד

רבי ירמיה בעא קומי רבי זעירא: הייתה ניטלת בדוקרני מהו?
דלמא: רבי זעירא ורבי אבא בר כהנא ורבי לוי הוון יתבין, והוה רבי זעירא מקנתר לאילין דאגדתא, וצווח להון: סיפרי קיסמי.
אמר ליה רבי בא בר כהנא: למה את מקנתר לון? שאל ואינון מגיבין לך. אמר ליה: מהו הדֵין דכתיב (תהלים עו, יא) "כי חמת אדם תודך שארית חמות תחגור".
אמר ליה: כי חמת אדם תודך - בעולם הזה, שארית חמות תחגור - לעולם הבא.
אמר ליה: או נימר כי חמת אדם תודך - בעולם הבא, שארית חמות תחגור - בעולם הזה.
אמר רבי לוי: כשתעורר חמתך על הרשעים, צדיקים רואין מה את עושה להן והן מודין לשמך.
אמר רבי זעירא: היא הפכה והיא מהפכה, לא שמעינן מינה כלום. ירמיה בני, צור דוקרניתך דהיא טבא מן כלום.
רבי ירמיה שאל לפני רבי זעירא: תחב קנה חד בתאנה להביאה אליו. האם נגררת התאנה אחר גופו, או דינה כמקום העץ? מעשה שארע בשעה שר' ירמיה שאל שאלתו: רבי זעירא ורבי אבא בר כהנא ורבי לוי היו יושבים, והיה רבי זעירא מקנטר לאלו שדורשים באגדות, וקרא להם: סופרים קוסמים.
אמר לו רבי אבא בר כהנא: למה אתה מקנטר אותם, שְאל מהם פירוש לפסוק והם ישיבו לך. אמר לו: מהו זה שנאמר (תהלים עו, יא) "כי חמת אדם תודך שארית חמות תחגור".
אמר ליה: כי חמת אדם תודך - בעולם הזה, שארית חמות תחגור - לעולם הבא.
אמר לו: אולי נֹאמר כי חמת אדם תודך - בעולם הבא, שארית חמות תחגור - בעולם הזה.
אמר רבי לוי: כשתעורר חמתך על הרשעים, צדיקים רואין מה את עושה להן והן מודין לשמך.
אמר רבי זעירא: היא הופכת והיא מהפכת, כלומר ניתן לפרש את המקרא בדרכים הפוכות, ולכן אין להסיק ממנה כלום[2]. ירמיה בני, חזור לדון בבעיה בעניין הדוקרן שהיא טובה במשהו, או שהיא טובה מכולם, שהיא ניתנת לבירור ולהכרעה.","267","","923","True","True","False","","115","172.58.227.174","0","94264","בבא בתרא|כג ע"ב",""),new Message("94300","94276","אתה מתכוון שזה בבחינת ה"יראה לי" ברמב"ם","26/10/21 01:01","כ חשון","תשפ"ב","01:01","מרדכי דב זינגר","שזה הרבה יותר חזק ממקור או פסוק...
זה הסתכלות גלובאלית על הסוגיא.

לגבי הרגל אחת בחוץ... שמעתי שזו היתה הטענה הגדולה עליו.","807","","922","True","True","False","","67","95.86.67.56","0","94264","בבא בתרא|כג ע"ב",""),new Message("94301","94289","אתה מחזק... שיש להם איתו חשבון ישן","26/10/21 01:06","כ חשון","תשפ"ב","01:06","מרדכי דב זינגר","","807","","922","False","True","False","","78","95.86.67.56","0","94264","בבא בתרא|כג ע"ב",""),new Message("94302","94300","תוספות","26/10/21 01:07","כ חשון","תשפ"ב","01:07","יחיה","אינם נזקקים לציין מ"מ למאמר מפורסם, אשר מופיע פעמים מספר בש"ס, וגם מפורש במשנה.

הנני מנסה ללמד זכות על אמורא קדוש.","1493","","922","True","True","False","","48","141.226.10.207","0","94264","בבא בתרא|כג ע"ב",""),new Message("94331","94301","סוגיא ידוע אודות ר ירמיה","26/10/21 18:52","כ חשון","תשפ"ב","18:52","אמלתראות","מאמר ישן, יש המון לחדש

וכן אודות אגדה בין ירושלמי לבבלי, ועוד שרשור ע"ז

עוד לא מצאתי מי שיבאר שם בירו' אודות מעלת קו' ר ירמי","267","","922","True","True","False","","88","172.58.227.131","0","94264","בבא בתרא|כג ע"ב",""),new Message("94304","94302","בהחלט. ייש"כ","26/10/21 01:09","כ חשון","תשפ"ב","01:09","מרדכי דב זינגר","","807","","922","False","True","False","","50","95.86.67.56","0","94264","בבא בתרא|כג ע"ב",""),new Message("94353","94331","יישר כח","27/10/21 07:05","כא חשון","תשפ"ב","07:05","מרדכי דב זינגר","","807","","921","False","True","False","","58","212.76.121.210","0","94264","בבא בתרא|כג ע"ב",""),new Message("94438","94353","אם כבר יש להוסיף לכאן שאלה","30/10/21 20:13","כד חשון","תשפ"ב","20:13","עלי","מפרשת השבוע ואני רק מצטט את כל הפרשיה ומבקש שהקוראים הנכבדים והמלומדים יביעו דעתם הרחבה משלי באשר ליחס בין מפגשי ושאלות ר' ירמיה לר' זירא לבין המסופר כאן : האם היתה השפעה ומהי לגבי המשך מפגשיהם ושאלותיהם, כי לא ראיתי בכל המאמרים והמחקרים שנכתבו עד כה מישהו שיתייחס לסיפור חשוב זה ( האם יש עוד סיפורים כאלה שלא נידונו עדיין במחקר ? )
כי במדרש רבה לפרשת חיי שרה ס, ח מובא ( ואני בכוונה מצטט הכל ):
ח [יפה שיחתן של עבדי אבות מתורתן של בנים]
ויבא האיש הביתה וגו', התיר זמומיהם.
ר' הונא ור' ירמיה, שאל לר' חייא בר רבה: לא היו גמליו של אברהם אבינו דומים לחמורו של ר' פנחס בן יאיר?
חמרתיה דר' פנחס בן יאיר נסבוה לסטאי, עבדת גבון תלתא יומין, ולא טעמת כלום.
אמרין: סופה מייתה, ותסרי מערתא עלינו, נמסרה לרבונה.
שלחוה ועלת בביתא דמרה, כיון דעלתה נהקת וחכים קלה.
אמר: פתחו לאותה העניה, ויהבו לה דתיכול, דאית לה תלתא יומין דלא טעמה מידי, יהבין לה שעורין, לא טעמתון.
אמרין ליה: רבי, יהבינן לה שערין ולא טעמתון.
אמר לו: תקנתיהו?
אמרון ליה: אין אפיקתון דמאי?
אמרו: לא כן אלפין רבי, הלוקח זרע לבהמה, וקמח לעורות, ושמן לנר, ושמן לסוך בו את הכלים פטורין מן הדמאי?!
אמר לו: מאי נעביד לה, והיא מחמרה על גרמה.

ר' ירמיה שלח לרבי זעירא חד קרטיל דתאינין.
רבי ירמיה אמר אפשר רבי זעירא אכילהון, דלא מתקנן?!
רבי זעירא אמר אפשר לרבי ירמיה דלא משלח להון מתקנן?!
בין דין לדין, איתאכלון תאנים בטיבלייהו.

למחר קם ר' ירמיה עם רבי זעירא.
אמר ליה: תקנת אילין תאנייא?
אמר ליה: לא!
אמר רבי אבא בר ימינא לרבי זעירא: אין הוון קדמאין מלאכין, אנן בני נש! ואין הוון בני נשי, אנן חמרין, ולית אנן כחמרתיה דר' פנחס בן יאיר, חמרתיה דר' פנחס בן יאיר יהבון לה שערי דטיבלא, לא אכלת יתהון, ואנן אכלינן תאנייא דטבילין.

ואמנם יכולתי לכתוב את דעתי בעניין אבל איני כדאי להביע דעתי לפני הקוראים והמגיבים החשובים ממני בהרבה שכאן אבל אשמח לקרא דעת כולם, ( ונא בכבוד הדדי כדי שאוכל לקרא ) .","209","","918","True","True","False","","44","87.71.92.61","0","94264","בבא בתרא|כג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);