var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=93895;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("93895","0","איך האדמה לא ניצחה את האתרוג ?","02/10/21 21:43","כו תשרי","תשפ"ב","21:43","מרדכי דב זינגר","ת''ר
פרי עץ הדר
עץ שטעם עצו ופריו שוה
הוי אומר זה אתרוג

וצ"ע
הרי התורה מספרת שהאדמה נענשה על כך שנצטוותה
להוציא עצים שטעם העץ והפרי שווה
והיא הוציאה עץ פרי - שאין עם העץ כטעם הפרי.
א"כ...
איך יצא שהאתרוג לא הושפע מזה...
ואצלו נשאר הציווי ... שטעם העץ כטעם הפרי ?

ואפ"ל...
שכידוע ר"ת א'ת'ר'ג'
אל תביאני רגל גאוה
ז"א האתרוג מסמל את הענוה

וכתוב בתהילים לז
וַעֲנָוִים יִֽירְשׁוּ-אָרֶץ
ז"א העניו שולט על הארץ ולא הארץ שולטת על העניו - האתרג...

א גוטע וואך
און א גזינטע וינטער","807","","959","True","True","False","","366","37.60.44.70","0","0","סוכה|לה ע"א",""),new Message("93897","93895","[ללא נושא]","02/10/21 21:55","כו תשרי","תשפ"ב","21:55","בניה","יישר כוח!
וראה: https://daat.ac.il/daat/kitveyet/emunat/06/00601.htm","1416","","959","True","True","False","","30","213.151.63.93","0","93895","סוכה|לה ע"א",""),new Message("93900","93895","חת"ס/שפת אמת","02/10/21 22:44","כו תשרי","תשפ"ב","22:44","אבי גרינבלט","שו"ת או"ח סי' רז
ראה גם בקרבן העדה ה"ה ד"ה "ועצו" (מצ"ב)
גם השפת אמת דן בזה.

שבוע טוב וחורף בריא","539","jpeg","959","True","True","False","","98","77.127.10.146","0","93895","סוכה|לה ע"א","0-jpeg"),new Message("93902","93895","יש להוסיף","03/10/21 04:02","כז תשרי","תשפ"ב","04:02","יחיה","קרבן העדה מסכת סוכה פרק ג הלכה ה: גמ' ועצו הדר. ששאר אילנות שינו ממה שצוה הבורא שיהיה עץ פרי דהיינו עצו ופריו שוה והן שינו ועץ עושה פרי משא"כ אתרוג שקיים מצות בוראו וטעם עצו ופריו שוה - ודאי הדר הוא שלא ברא הקדוש ברוך הוא דבר חסר בעולמו במעשה בראשית ובוראם משבחם מי מגנם (כך שמעתי מאבא מורי המקום יהיה בעזרו):

צידה לדרך - פרשת בראשית: ובזה נתיישב לי קושיא חזקה, לא ראיתי מי ששת לבו עליה, למה לא שינתה האדמה הציווי של הקדוש ברוך הוא גם גבי אתרוג [ופלפלין] שטעם עצו ופריו שוה כדאיתא בפרק לולב הגזול, וכן פירש רש"י לקמן בפסוק פרי עץ הדר.
ויש לומר לפי שאתרוג אינו נאכל כמו שהוא חי אלא דווקא על ידי תיקון מרוקח בדבש ובשמים וכן פילפלין אינו נאכל כמו שהוא חי, הלכך לא חששה האדמה שהאילנות הללו יחסרו באכילה כולי האי כמו שאר האילנות אם העץ עצמו יהיה כפרי, כן נראה לי:

גם ראה התוספות שלם, מצ"ב.","1493","pdf","958","True","True","False","","92","188.120.128.115","0","93895","סוכה|לה ע"א","0-pdf"),new Message("93906","93900","מעניין שהכ"ת שהביא הש"א שזו גז"ש ...","03/10/21 11:39","כז תשרי","תשפ"ב","11:39","מרדכי דב זינגר","איך ?
הרי גז"ש זה רק אם קיבל מרבותיו...
אז אמנם זה נראה גז"ש יפה ... אבל ללא קבלה...

בעניין מה שכתב הקורבן העדה
צ"ע אם זה שינוי של האילנות ולא של האדמה...
מדוע נענשה ?

ייש"כ !","807","","958","True","True","False","","49","37.60.44.70","0","93895","סוכה|לה ע"א",""),new Message("93905","93902","אם העצים הם ששינו.... מדוע נענשה האדמה ?","03/10/21 11:17","כז תשרי","תשפ"ב","11:17","מרדכי דב זינגר","ייש"כ","807","","958","True","True","False","","57","37.60.44.70","0","93895","סוכה|לה ע"א",""),new Message("93964","93905","לפי שהאדמה היא זאת שנצטוותה","05/10/21 01:44","כט תשרי","תשפ"ב","01:44","יחיה","והיא זאת שלא קיימה:
וַיֹּ֣אמֶר אֱלֹהִ֗ים תַּֽדְשֵׁ֤א הָאָ֙רֶץ֙ דֶּ֗שֶׁא עֵ֚שֶׂב מַזְרִ֣יעַ זֶ֔רַע עֵ֣ץ פְּרִ֞י עֹ֤שֶׂה פְּרִי֙ לְמִינ֔וֹ אֲשֶׁ֥ר זַרְעוֹ־ב֖וֹ עַל־הָאָ֑רֶץ וַֽיְהִי־כֵֽן:
וַתּוֹצֵ֨א הָאָ֜רֶץ דֶּ֠שֶׁא עֵ֣שֶׂב מַזְרִ֤יעַ זֶ֙רַע֙ לְמִינֵ֔הוּ וְעֵ֧ץ עֹ֥שֶׂה־פְּרִ֛י אֲשֶׁ֥ר זַרְעוֹ־ב֖וֹ לְמִינֵ֑הוּ...","1493","","956","True","True","False","","76","188.120.128.115","0","93895","סוכה|לה ע"א",""),new Message("93908","93906","ככה ...","03/10/21 12:15","כז תשרי","תשפ"ב","12:15","אבי גרינבלט","א. כתב מפורש שזה כעין.
ב. דברי חסידות .... לא נידונים על "דקויות" ...ו'השפת אמת' היה ענק שבענקים !!","539","","958","True","True","False","","53","176.228.51.122","0","93895","סוכה|לה ע"א",""),new Message("93965","93906","רש"י ביצה יב, ב","05/10/21 01:56","כט תשרי","תשפ"ב","01:56","יחיה","גזרה שוה - לאו דוקא, דכולה מדרבנן גזור, אלא דומיא דגזרה שוה בדרבנן.

הרי שיש גזירה שווה, וישנו "דומיא דגזירה שווה".","1493","","956","True","True","False","","61","188.120.128.115","0","93895","סוכה|לה ע"א",""),new Message("93911","93908","צודק בהחלט.","03/10/21 12:41","כז תשרי","תשפ"ב","12:41","מרדכי דב זינגר","אבל יש כאן סתירה.
אם דברי חסידות לא נכנסים לדקויות...
אז גם אם נתייחס לאדמורי"ם כענקים...
לא נוכל להשוות אותם לאלה שכן נכנסים לדקויות...

ולענ"ד אדמורי גור הראשונים...
היו ידועים כפויילישערס שארפערס (פולנים חריפים) ...
שכן השתדלו להכנס לפלפולים ולדקויות...
וכמו שדייקת שהוא כתב כעין
(שמעתי שכיום לומדים שם יותר על דרך הבקיאות).

ייש"כ
ושנזכה להבין לאמיתה של תורה
הדק היטב היטב הדק","807","","958","True","True","False","","45","37.60.44.70","0","93895","סוכה|לה ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);