var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=9385;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("9385","0","מהו "חינוך המזבח" בדף?","28/04/11 09:17","כד ניסן","תשע"א","09:17","Almuaddib","האם מדובר על חינוך המזבח, שנעשה במדבר?

כלומר - פעם אחת בלבד.


האם מדובר על חינוך מזבח, בכל פעם שמתחילים לעבוד אתו?

כלומר - פעם אחת בהתחלה, ולאחר כל תיקון שנעשה בהתאם לצורך (למשל - אם נשברה פינה מאתרוגים).


האם מדובר על בכל יום ויום, ובכל יום יש את חניכתו שלו?




מאחר וניתן לטעון לטובת כל אחת מההצעות לעיל, בקשתי מהעונים - לנסות ולהסביר את המקור לתשובתם.


תודה ויום טוב","107","","4754","True","True","False","","1030","81.218.141.168","0","0","מנחות|נ ע"א",""),new Message("9387","9385","לשון הרמב"ם","28/04/11 12:05","כד ניסן","תשע"א","12:05","המכריע","בפ"א מתמידין ומוספין הלכה יב; אבל אם היה מזבח חדש שעדיין לא קרב עליו כלום, לא יקריבו עליו תחילה בין הערביים, שאין מחנכין מזבח העולה אלא בתמיד של שחר.

והפסוק שהגמרא מביאה הוא מימי המילואים חנוכת המזבח.

ולכאורה הדבר פשוט שזה במשפחת ההלכה של כלי שרת עבודתן מחנכתן, שהכוונה בפעם הראשונה. ולשון חינוך כמו שמבאר רש"י על התורה מילוי ידו וכו'.

ואגב נפגם זו בעיא דלא איפשטא, ומסתימת הרמב"ם נראה שאין צריך חינוך, כמ"ש הרדב"ז על אתר.","199","","4754","True","True","False","","162","95.86.104.231","0","9385","מנחות|נ ע"א",""),new Message("9399","9385","הקושי הקל לכאורה באפשרות הראשונה","28/04/11 20:42","כד ניסן","תשע"א","20:42","הראל","בגמרא נאמר:
חסורי מיחסרא והכי קתני לא הקריבו כבש בבקר לא יקריבו בין הערבים במה דברים אמורים שלא נתחנך המזבח אבל נתחנך המזבח יקריבו בין הערבים אר''ש אימתי בזמן שהיו אנוסין או שוגגין אבל אם היו מזידין לא הקריבו כבש בבקר לא יקריבו בין הערבים

קצת קשה להניח שדברי התנאים הללו מוסבים על אירוע חד פעמי בלבד (בתחילת בית ראשון, שני ולעתיד לבוא) - חניכת המזבח - משמע יותר שמדובר על מעשים שבכל יום (או לפחות לעיתים נדירות, כאשר נפגם המזבח וכדו').

הוכחה מעין זו, יכולה להתבסס על קטעי גמרא נוספים - דומים בעיקרון הנ"ל - לאורך המשך עמוד א.

לכן, מסתבר קצת כצד הספק של הרדב"ז (תמידין ומוספין א/יב) דבנפגם המזבח ותיקנוהו דצריך לחנכו כמו מזבח חדש [על אף דמלשון הרמב"ם לא משמע כך].

לגבי האפשרות השלישית:
אני לא מבין איך יש סימוכין לאפשרות זו.
להבנתי, יש על כך קושי מדברי ת"ק המצוטטים לעיל ["לא הקריבו כבש בבקר לא יקריבו בין הערבים במה דברים אמורים שלא נתחנך המזבח אבל נתחנך המזבח יקריבו בין הערבים"] - דהרי לאפשרות זו (השלישית) הקרבה בבוקר היא היא החינוך!","46","","4754","True","True","False","","225","77.126.196.213","0","9385","מנחות|נ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);