var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=93689;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("93689","0","שינוי התיאור","11/09/21 22:56","ה תשרי","תשפ"ב","22:56","עלי","'בְּתוֹךְ הַקֵּן וּמָצָא לִפְנֵי הַקֵּן אֲסוּרִין'.
בניגוד לרבי חנינא ואביי המשאירים את התיאור של המקרה כמות שהוא ומנסים להסביר את הדין, רבא משנה לחלוטין את תיאור המקרה ובמקום לדבר על קן אחד הוא מדבר על שני קינים :
רָבָא אָמַר בִּשְׁנֵי קִנִּין זוֹ לְמַעְלָה מִזּוֹ עָסְקִינַן וְלָא מִבַּעְיָא זִמֵּן בַּתַּחְתּוֹנָה וְלֹא זִמֵּן בָּעֶלְיוֹנָה וּמָצָא בַּתַּחְתּוֹנָה וְלֹא מָצָא בָּעֶלְיוֹנָה דַּאֲסִירָן דְּאָמְרִינַן הָנָךְ אֲזַלוּ לְעָלְמָא וְהָנָךְ אִשְׁתְּרַבּוֹבֵי אִשְׁתַּרְבּוּב וּנְחוּת
אֶלָּא אֲפִילּוּ זִמֵּן בָּעֶלְיוֹנָה וְלֹא זִמֵּן בַּתַּחְתּוֹנָה וּבָא וּמָצָא בָּעֶלְיוֹנָה וְלֹא מָצָא בַּתַּחְתּוֹנָה הָנָךְ נָמֵי אֲסִירִי דְּאָמְרִינַן הָנָךְ אֲזַלוּ לְעָלְמָא וְהָנָךְ סָרוֹכֵי סָרוּךְ וּסְלִיקוּ.
הסברו אינו מובן לי, כי לדבריו גם אם יצא כמו שזימן הם אסורים.
אם כן למה למשנה לכתוב 'בתוך' ו'לפני', הרי גם אם זימן 'בתוך' ומצא 'בתוך' היו צריכים להיות שני הקינים אסורים ומהסיבה שאמר, ואם כן מדוע אין המשנה כותבת באופן פשוט יותר 'אם זימן קן אחד משניים סמוכים נאסרים שניהם' שכן אפשר שאלו שבקן האחד עזבו ובאו אחרים במקומם וכן בשני ואעפ"י שאפשר שאותם קינים גם נשארו במקומם או התחלפו ביניהם אבל אפשר שכל המקוריים עזבו ובאו שני קינים אחרים במקומם ?
וחוץ מזה, מניין לרבא שמדובר בשני קינים אם במשנה עצמה אין לכך ולו רמז לשוני
קל ?","209","","965","True","True","False","","329","176.228.173.236","0","0","ביצה|יא ע"א",""),new Message("93690","93689","לא שינה לגמרי","12/09/21 08:52","ו תשרי","תשפ"ב","08:52","אור חדש","כי זה בדיוק ההבדל בין דינו לדינך

לרבא, אילו היה רק קן אחד היה דפו נחשב כחלק מ'תוכו' וממילא לא היה שייך דין המשנה לחלק בין נמצא בפנים לבחוץ
אולם כיוון שיש שני קינים שהדף משמש להם הרי שכעת יש משמעות להיות הדף ולכך שנמצאו הגוזלות לא בפנים אלא 'בחוץ'","458","","964","True","True","False","","53","77.139.145.160","0","93689","ביצה|יא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);