var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=93546;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","80"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","45"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","34")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("93546","0","לסיום מסכת סוכה - השמטת החשק שלמה","01/09/21 21:38","כד אלול","תשפ"א","21:38","זילבר פדואל","ראו דבריו המרתקים בקובץ הרצ"ב
על כתיב חסר ומלא במילה סכה / סוכה
ומדוע בנוסח השכיבנו בשבת ויו"ט (לאו דוקא בסוכות) - אומרים ופרוש עלינו סוכת שלומך
מודפסים בש'ס וילנא (עמ' 36 , עמוד לפני פרוש היפה עיניים)

החשק שלמה , אגב, רבי שלמה הכהן מולינא, הוא מנותני ההסכמות למשנה ברורה","504","docx","986","True","True","False","","448","82.81.31.217","0","0","סוכה|נו ע"א","0-docx"),new Message("93551","93546","יישר כוח!","01/09/21 23:01","כד אלול","תשפ"א","23:01","יחיה","הגאון רבי ישראל משקלוב מספר, על תלמיד מתלמידי הגר"א, שבא לקבל פני רבו בחול המועד סוכות, וביקש מרבו כי יעמידו במבחן על כל מסכתא דסוכה על פה. היה זה אחר שקודם החג עורר הגאון את תלמידיו, על החובה להיות בקי בעל-פה לכל הפחות במסכת אחת, לבל יתבטל מתלמודו בלכתו בדרך או בשבתו בחושך. אחד השומעים קיבל על עצמו ללמוד מסכת סוכה, ואחר שלמדה פעמים הרבה, וגם הקדים להבחן על-ידי חבריו, שמצאו כי היא שגורה על פיו, אז בא להבחן אצל רבו.

אותה שעה הסבו אצל הגר"א חבורה של תלמידי חכמים, ממקבלי פניו ברגל, ונכנס הצעיר ואמר לפני רבנו, כבר למדתי מסכת סוכה ואני יודע אותה על-פה. שאלו רבנו, הרוצה אתה שאשאלך איזה דבר במסכת זו ותענה לי? נענה התלמיד בחיוב ואמר, הרי אני יודע אותה בעל-פה, אך הנה שאלה אחת שאלו הגאון, וגם אותה לא ידע להשיבו.

ומה היתה שאלת הגר"א?

כמה מחלוקות יש במסכת זו בין רבי מאיר ורבי יהודה, ובין רבי עקיבא לרבי טרפון, כמה מחלוקות בין אביי ורבא וכמה בין רב פפא לרב הונא, ועוד כהנה.

לא פלא כי התלמיד אשר לא ציפה למבחן מסוג זה, נותר פעור פה.

או אז פתח רבנו והחל מונה את מספר המחלוקות אחת לאחת, וציין כמה פעמים הלכה כתנא או אמורא זה, וכמה פעמים הלכה כחברו. כך ישב וניתח את המסכת לנתחיה, על מספר סוגיותיה ושיטותיה, ואף הזכיר כמה דינים יש בה מתוספתא וירושלמי.

כשבא הגר"א למנות את מספר ההלכות הנידונות בתלמודים (בבלי, תוספתא וירושלמי) בענין סוכה, העלה כי מספר הסוכות הנזכרות כפסולות עולה מנין "סכה" – חסרה, ללא ו', ומספר הסוכות הכשרות עולה למנין "סוכה" מלאה.

ומוסיף על זה בעל השמועה, הג"ר ישראל משקלוב: וכך היתה בקיאותו בכל התלמוד בבלי וירושלמי, ובכל התורה כולה".

מתוך הגאון


נמצא אפוא, שבזמן הזה, חיים אנחנו בגולה ובצל גויים, דהיינו סֻכה חסרה ופסולה, ולא סוכת גנב"ך, כי היא לא "מסוככת יפה", והגנתם ומפוקפקת ומעורערת, אבל לעתיד לבוא, יפרוש עלינו סוכת שלומו בירושלים ובציון, סוכה הכשרה והמלאה!","1493","","986","True","True","False","","66","141.226.162.158","0","93546","סוכה|נו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82800);