var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=93493;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","73"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","52"),new MostViewed("107110","יין או שכר","שמואל דוד","05/05/24 05:32","595","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("93493","0","לסיום המסכת - ממונם של ישראל","31/08/21 16:40","כג אלול","תשפ"א","16:40","יום יום ידרשון",""אוי לרשע אוי לשכינו"
מפרש רש"י שדבר זה נלמד מבית המנוגע, ששוברים את הקיר גם אם הוא סמוך לבית השכן שלא עשה דבר.
דבר נוסף לומדים מבית המנוגע, כמו שכותב רש"י בהרבה מקומות, שהתורה חסה על ממונן של ישראל, שהרי מצווה הכהן לפנות את הבית לפני שמטמא אותו.
דבר זה בא בניגוד לדבריה של מרים, שהתורה מכלה ממונם של ישראל.
ויוצא אם כן שאדרבה, התורה חסה אפילו על אותו רשע שאוי לו ולשכנו.

ובעומק יותר, רש"י כאן כותב שנגעי בתים באים משום שאותו אדם היה צר עין על ממונו, ממש 'חס על ממונו'. ומלמדת אותנו התורה, שלחוס על הממון זה לא לשמור אותו לעצמי, אלא לעשות איתו דברים טובים, ממילא בעבודת המקדש ובכל עניני המצוות לא שייך לומר שהתורה מכלה ממונם של ישראל.
ובהקשר לסוכה בכללות, אי אפשר שלא להזכיר כאן את דברי הגמ' בתחילת מס' ע"ז "מצוה קלה יש לי וסוכה שמה... ואמאי קרי ליה מצוה קלה משום דלית ביה חסרון כיס". ואפשר לומר, שע"י הזכירה שבסוכות הושיבנו ה' בצאתנו ממצרים, ודאג לכל מחסורנו, נבין שכל מה שניתן לו חזרה זה לא מספיק, ולא נחשוב שיש כאן 'כילוי ממון'.
ועוד, ע"י העונש של המשמרת, מצריכים אותם לבקש טובה משכניהם, וע"י כך לומדים איך להתייחס לממון, לתת גם לאחרים ולא לשמור רק לעצמם.","919","","984","True","True","False","","399","95.86.103.203","0","0","סוכה|נה ע"א",""),new Message("93550","93493","יפה!","01/09/21 22:45","כד אלול","תשפ"א","22:45","יחיה","ויש להוסיף עפ"י הגמרא לעיל נה, ב: אמר רבי יוחנן: אוי להם לגויים שאיבדו ואין יודעין מה שאיבדו, בזמן שבית המקדש קיים - מזבח מכפר עליהן, ועכשיו מי מכפר עליהן?
רש"י: שבעים פרים - פרי החג שבעים הם, חוץ משל שמיני, כנגד שבעים אומות, לכפר עליהם, שירדו גשמים בכל העולם - לפי שנידונין בחג על המים.

מפורש, שהמזבח מכפר על כל אומות העולם, שירדו גשמים בכל העולם.

במילים אחרות, כל מקור שפע פרנסה וריווח, בזכות כפרת מזבח, הם יורדים לעולם!

מרים בת בילגה, המשומדת שנישאה לשר מהיוונים, מחללי המזבח, ביטאה התפיסה ההפוכה היוונית, שהמזבח ח"ו מכלה הברכה והממון, לא מרבה הברכה והשפע בעולם.

אוי להם לגויים שאיבדו, ואין יודעין מה שאיבדו...","1493","","983","True","True","False","","56","141.226.162.158","0","93493","סוכה|נה ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82731);