var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=93321;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","79"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","44"),new MostViewed("107145","הגהות הגר"א ב"מ סט","אוריאל שלמוני","07/05/24 10:56","605","41")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("93321","0","מיהו הלוי","29/08/21 07:20","כא אלול","תשפ"א","07:20","שלמור","הגמרא מספרת על לוי שאירעה לו נכות בשל קידה לא נכונה ובגלל שהטיח דרים כלפי מעלה
על איזה לוי מדובר ? האם מדובר על רבי לוי בר סיסי
ובכלל שאלה עקרונית על עצם הבעיה להטיח דברים כלפי מעלה מהו תוקף האיסור ומי גדול לנו ממשה שהטיח דברים כלפי מעלה שנאמר ויתפלל על ה
וכן חנה
אשמח להרחבה של הנושא","1363","","989","True","True","False","","334","77.126.215.86","0","0","סוכה|נג ע"א",""),new Message("93325","93321","אכן לוי בר סיסי","29/08/21 08:10","כא אלול","תשפ"א","08:10","אור חדש","תלמיד רבי, אבא של ר' יהושע בן לוי

לא מדובר כאן על איסור אלא על סכנה","458","","989","True","True","False","","59","77.139.145.160","0","93321","סוכה|נג ע"א",""),new Message("93326","93321","עפ"י רשב"ם ב"ב קלד,א","29/08/21 08:10","כא אלול","תשפ"א","08:10","אבי גרינבלט","הטיח , היינו בביזיון כלפי שמיא וזה ההבדל.
אין שום איסור לשאול שאלות והיהדות בנויה על שאלות , תהיות , ויכוחים ומחלוקות, החובה לעשות זאת בדרך כבוד ובזה לוי נכשל.","539","","989","True","True","False","","62","77.127.28.147","0","93321","סוכה|נג ע"א",""),new Message("93456","93321","חדושי הרשב"א - פירושי ההגדות ברכות לא, ב","31/08/21 03:42","כג אלול","תשפ"א","03:42","יחיה","מנין שחזר הקדוש ברוך הוא והודה לו לאליהו שנאמר ואשר הרעותי, וכן מה שאמרו: מנין שחזר והודה לו למשה שנאמר וכסף הרביתי לה וגו'.
כתב רב האיי גאון ז"ל, הודאה - הסכמה היא... ויפה פירש.

אבל יש להוסיף עליו, כדי לישב הדבר, כי הם אמרו אליהו הטיח דברים כלפי מעלה, וכן משה הטיח דברים כלפי מעלה, ואחר כך אמרו שחזר הקדוש ברוך הוא והודה להם, ואם הודאה זו הסכמה כדברי הגאון ז"ל, והוא האמת, שאין הודאה זו אלא לרמז והסכמה, שהסכים שכן האמת כמו שאמרו הם, אם כן, מהו אמרם שהטיחו דברים כלפי מעלה, אדרבה, היה להם לשבח משה ואליהו שהסכים הקדוש ברוך הוא עמהם והודה להם, וכמו שאמרו ז"ל למטה: מבלתי יכולת ה', יכול ה' מיבעי ליה, אמר ר' אלעזר, אמר משה לפני הקדוש ברוך הוא, רבש"ע עכשיו יאמרו אומות העולם תשש כוחו של הקדוש ברוך הוא כנקבה וכו', אמר ר' יוחנן, מנין שחזר הקדוש ברוך הוא והודה לו, שנאמר ויאמר ה' סלחתי כדבריך, תאנא דבי ר' ישמעאל, כדבריך, עתידין אומות העולם לומר כדבריך, אשרי תלמיד שרבו מודה לו.

ולפיכך אני אומר, שהם ז"ל גילו כאן, שאפילו הדברים שאמיתתם כן, אינו מן הראוי שיעלם העבד על שפתיו, לומר אותם לפניו יתברך כמתרעם, ר"ל שאליהו הטיח דברים, ואמר ואתה הסיבות את לבם אחורנית, כאילו ה' ית' גרם, וכן משה שאמר ודי זהב, הוא יתברך גרם, בתת להם ריבוי הטובה, וזו היא הטחת דברים שאמרו.","1493","","987","True","True","False","","62","141.226.162.158","0","93321","סוכה|נג ע"א",""),new Message("93351","93325","מניין לך שמדובר בלוי בר סיסי?","29/08/21 10:42","כא אלול","תשפ"א","10:42","אריה א","","1068","","989","False","True","False","","21","79.77.102.114","0","93321","סוכה|נג ע"א",""),new Message("93328","93326","הטחת דברים","29/08/21 08:15","כא אלול","תשפ"א","08:15","שלמור","מה הופך דברים לבזיון
הסגנון או התוכן","1363","","989","True","True","False","","26","77.126.215.86","0","93321","סוכה|נג ע"א",""),new Message("93329","93326","לא הייתי ממהר להעליל עליו","29/08/21 08:15","כא אלול","תשפ"א","08:15","אור חדש","כך
אותה לשון של הטחה נאמרה כפי שהעיר השואל גם במשה וחנה

אלא שלא כל מה שיכול לעשות פל' יכול גם אלמוני וכדדתנן:
שלח לו שמעון בן שטח לחוני המעגל צריך אתה להתנדות ואלמלא חוני אתה גוזרני עליך נדוי אבל מה אעשה שאתה מתחטא לפני המקום ועושה לך רצונך כבן שמתחטא לפני אביו ועושה לו רצונו ועליך הכתוב אומר {משלי כג-כה} ישמח אביך ואמך ותגל יולדתך

ושוב מעשה ברבי חנינא בן דוסא שהלך ללמוד תורה אצל ר' יוחנן בן זכאי וחלה בנו של ריב''ז אמר לו חנינא בני בקש עליו רחמים ויחיה הניח ראשו בין ברכיו ובקש עליו רחמים וחיה אמר רבי יוחנן בן זכאי אלמלי הטיח בן זכאי את ראשו בין ברכיו כל היום כולו לא היו משגיחים עליו אמרה לו אשתו וכי חנינא גדול ממך אמר לה לאו אלא הוא דומה כעבד לפני המלך ואני דומה כשר לפני המלך:
","458","","989","True","True","False","","50","77.139.145.160","0","93321","סוכה|נג ע"א",""),new Message("93330","93328","לענ"ד הסגנון יותר אבל אין הכרח","29/08/21 08:16","כא אלול","תשפ"א","08:16","אבי גרינבלט","","539","","989","False","True","False","","51","77.127.28.147","0","93321","סוכה|נג ע"א",""),new Message("93331","93329","מי המעליל ?","29/08/21 08:18","כא אלול","תשפ"א","08:18","אבי גרינבלט","היכן מופיע בדבריהם המילה "הטחה" כדיבור המבטאת אולי את הסגנון (בניגוד למובא בריב"ז המבטא פעולה פיזית כלפי עצמו) ?","539","","989","True","True","False","","74","77.127.28.147","0","93321","סוכה|נג ע"א",""),new Message("93347","93330","סגנון הטחה","29/08/21 09:51","כא אלול","תשפ"א","09:51","שלמור","האם אפשר לקבל דוגמא לתכון ראוי שנאמר בצורה הטחה שיחשב כבזיון ומנגד אמירת תוכן שייש בו הטחת דברים אבל הסגנון ראוי","1363","","989","True","True","False","","26","77.126.215.86","0","93321","סוכה|נג ע"א",""),new Message("93333","93331","לא הבנתי","29/08/21 08:23","כא אלול","תשפ"א","08:23","אור חדש","מה המקור שלך לכך שנהג בבזיון
המילה הטיח מופיעה בהקשר הזה כמה פעמים וקשה לומר שבכולם בבזיון, כי אז לא הסברת כלום","458","","989","True","True","False","","47","77.139.145.160","0","93321","סוכה|נג ע"א",""),new Message("93335","93333","רשב"ם כפי שציינתי","29/08/21 08:25","כא אלול","תשפ"א","08:25","אבי גרינבלט","לא הספקתי לתקן את נוסח שאלתי שכן פועל זה אכן מופיע.
לענ"ד כוונת הרשב"ם כי במבחן התוצאה ניתן להסיק את הסיבה.","539","","989","True","True","False","","53","77.127.28.147","0","93321","סוכה|נג ע"א",""),new Message("93348","93347","זה לא החילוק","29/08/21 09:55","כא אלול","תשפ"א","09:55","אור חדש","ושוב מעשה ברבי חנינא בן דוסא שהלך ללמוד תורה אצל ר' יוחנן בן זכאי וחלה בנו של ריב''ז אמר לו חנינא בני בקש עליו רחמים ויחיה הניח ראשו בין ברכיו ובקש עליו רחמים וחיה אמר רבי יוחנן בן זכאי אלמלי הטיח בן זכאי את ראשו בין ברכיו כל היום כולו לא היו משגיחים עליו אמרה לו אשתו וכי חנינא גדול ממך אמר לה לאו אלא הוא דומה כעבד לפני המלך ואני דומה כשר לפני המלך:


אותו מעשה ואותו דיבור יהיה מקובל מאדם א' אך לא קביל מאחר","458","","989","True","True","False","","47","147.236.159.194","0","93321","סוכה|נג ע"א",""),new Message("93349","93347","המרחק דק","29/08/21 09:55","כא אלול","תשפ"א","09:55","אבי גרינבלט","שהרי עם צדיקים הבורא מדקדק כחוט השערה.
זה מקביל לדיון האחר.
ברגע שעוסקים בכלים עוצמתיים קיימת הסכנה להיכוות מהם.
כך בהטחה כלפי מעלה , כך בהטחת אתרוגים שעוברים לאבנים וממשיכים בסכינים.

מי ידע לשער היכן עובר הקו ??","539","","989","True","True","False","","51","77.127.28.147","0","93321","סוכה|נג ע"א",""),new Message("93369","93351","ראה","29/08/21 12:25","כא אלול","תשפ"א","12:25","אור חדש","כאן בירושלמי שמביא","458","","989","True","True","False","","43","77.139.145.160","0","93321","סוכה|נג ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82800);