var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=9323;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("9323","0","שמועתא אהדדי איתמר","26/04/11 11:53","כב ניסן","תשע"א","11:53","מתפעל",""שמע מינה שמועתא אהדדי איתמר היכא דבדקנא בדרב יצחק בריה דרב יהודה לא איפרד חזותיה כשרה איפרד חזותיה בדקינן לה בדרב אדא בחמירא ארכסא אישתני למעליותא כשרה לגריעותא פסולה".

לא כל כך ברור לי, אם אחרי שהבדיקה הראשונה מורה לנו שזה קלא אילן, ואחר כך מראה הבדיקה השניה שזה תכלת, והולכים בתר הבדיקה השניה,
למה בכלל לעשות את הראשונה?
האם גם הפוך יהיה הדין נכון? שאם יצא בבדיקה השניה שזה קלא אילן ואחר כך בבדיקה הראשונה (שעשינו אותה שניה) יוצא שזה תכלת יהיה כשר?","148","","4757","True","True","False","","1213","94.188.248.70","0","0","מנחות|מג ע"א",""),new Message("9325","9323","הראשונה לא יכולה להורות שזה קלא אילן","26/04/11 12:36","כב ניסן","תשע"א","12:36","המכריע","א. זה כל הרעיון בשתי הבדיקות. הראשונה מורה רק לכיוון אחד, כלומר לא איפרד חזוותיה ע"כ תכלת. איפרד אין הוכחה שזה תכלת אבל גם לא הוכחה הפוכה. (יש גם בזמנינו אין ספור בדיקות רפואיות ומעבדתיות מסוג זה).

ב. מסתבר שהבדיקה הראשונה יותר זמינה וקלה.

ג. אם הבדיקה השניה שנעשתה הראשונה הראתה שזה קלא אילן, כנראה אין מצב שהראשונה תראה אחרת. אלא אם כן נאמר שגם הבדיקה של רב אדא כשהיא מראה לגריעותא, אין זה ודאי קלא אילן אלא רק ספק תכלת ומספיקא הוא דמחמרינן, אז אין הכי נמי בכה"ג שהעלית יהיה כשר.

ד. אגב התפעלתי מאד מהחידו"ת. בגלל המועד לא רשמתי על הגיליון כדרכי. בכל אופן על קצה המזלג.
בעמ' יג בסוף הקטע הראשון צ"ל תולדות, במקום תולדותו, או לומר תולדותיו.
עמ' יד ד"ה רצה, צריך למחוק תיבת בשנת.
שם. פעמיים סעיף ב.
עמ' טו. ד"ה נולד. צ"ל מנכבדי, וצ"ל ונתמנה.
עמ' טז. ד"ה בחוברת. צ"ל איהומן.
עמ' יז. ד"ה הוציאו. אחרי שיהיה, חסר פסיק.
שם ד"ה בסוף. אהרון צ"ל אלחנן!!

חידה מהדף של אותו יום שקראתי בחוברת (א' חוה"מ). היכי משכחת לה שיורידו חוטי ציצית מבגד בו הן היו כשרים ויעבירום כמו שהם בדיוק לבגד אחר מאותו סוג בדיוק עם אותם נתונים ואף על פי כן בבגד השני הם יהיו פסולים.","199","","4757","True","True","False","","162","95.86.108.60","0","9323","מנחות|מג ע"א",""),new Message("9348","9325","תודה רבה המכריע","27/04/11 07:21","כג ניסן","תשע"א","07:21","מתפעל","קיץ בריא ופורה.

ציינתי אצלי את כל הערותיך. רק את איהומן לא הבנתי.
האם לא מקובל לומר אבד"ק מירושלים? יש לומר בדוקא אבד"ק ירושלים בלי המ'?
יש שכותבים למשל אבד"ק דיפו. עם ד'. יש לך עין חדה.

לגבי חידתך, האם הכוונה למ"ד שאסור להעביר מבגד לבגד?","148","","4756","True","True","False","","177","94.188.248.70","0","9323","מנחות|מג ע"א",""),new Message("9361","9348","פיתרון החידה","27/04/11 13:15","כג ניסן","תשע"א","13:15","המכריע","א. איני מומחה ללשון, אבל נושם את השפה המדוברת וזה נשמע לי צורם. דיפו כלומר הרב של יפו. הרב מירושלים מתאים לפעמים בהקשר מסויים, אבל בדרך כלל זה לא נשמע טוב כשאתה בא עכשיו לומר שהיה רבו של מקום פלוני.

ב. אין מעבירין זה לא פוסל. אני התכוונתי לש"מ במקום, שאם נעשו גרדומין, בבגד ראשון כשר בשני זה תחילה ופסול. כשהבגדמשתנה יש עוד ציורים, חוטי משי בבגד משי שעוברים לבגד לא משי וכדומה.","199","","4756","True","True","False","","171","95.86.94.188","0","9323","מנחות|מג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);