var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=93209;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("93209","0","בנין אב חלקי? הכיצד?","26/08/21 09:41","יח אלול","תשפ"א","09:41","דניאלראובן","הגמרא שואלת מה טעמו של רבא להגיד שבגד שהוא לא צמר ופשתים נטמא בשלושה על שלושה.
הגמרא מביאה שמזה שכתוב בטומאת שרץ מת: "או בגד" רבא מרבה שיש דברים אחרים מלבד צמר ופשתים שכן נטמאים.

הגמרא שואלת, מה אביי יעשה עם הריבוי,

הגמרא עונה שאביי לומד שמהמילה "או" לומדים שבגד צמר ופשתים שלוש על שלוש מקבל טומאה משרץ.

ומה רבא יענה?
רבא עונה שהתורה אמרה "וְהַבֶּגֶד"
ללמד שבגד צמר ופשתים שלוש על שלוש יקבל טומאה בנגעים,
ואנחנו לומדים שכל פעם שכתוב בגד בתורה (בנין אב) הכוונה לבגד צמר ופשתים,
וממילא הדין הזה מובן מאליו שקיים גם בטומאת שרץ.
ומה אביי יענה?
אביי עונה שבאמת יש בנין אב, אך חלקי.
באמת בטומאת שרץ מדובר בצמר ופשתים, אך אי אפשר להגיד שייטמא בשלוש על שלוש כי זה חידוש שהתורה כתבה בנגעים שחמורים יותר משאר טומאות (כמו שרואים שיש צרעת אפילו בשתי וערב).

השאלה שלי היא: איך אביי "מפצל" את הבנין אב?
הרי אם כך מי אמר ש"בגד" בטומאת שרץ - הכוונה לצמר ופשתים?
אולי רק בנגעים החמורים מדובר בצמר ופשתים,
והבגד כאן הוא בכלל בגד אחר.
במילים אחרות, איך אביי עושה רק השוואה חלקית?","1298","","995","True","True","False","","324","95.86.112.12","0","0","שבת|כז ע"א",""),new Message("93251","93209",""השאלה שלי היא:","26/08/21 21:34","יח אלול","תשפ"א","21:34","יחיה","איך אביי "מפצל" את הבנין אב?
הרי אם כך מי אמר ש"בגד" בטומאת שרץ - הכוונה לצמר ופשתים?
אולי רק בנגעים החמורים מדובר בצמר ופשתים,
והבגד כאן הוא בכלל בגד אחר".

בעצם, סברה הפוכה היא!

אם בנגעים חמורים, מדובר בצמר ופשתים בלבד, כל שכן לשאר טומאות קלות, שאינם מטמאות אלא צמר ופשתים בלבד.

מצד השני, אך בטומאת שרץ שבצמר ופשתים, אי אפשר להגיד שייטמא בשלוש על שלוש, כי זה חידוש שהתורה כתבה בנגעים, שחמורים יותר משאר טומאות (כמו שרואים שיש צרעת אפילו בשתי וערב).","1493","","995","True","True","False","","56","141.226.162.158","0","93209","שבת|כז ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);