var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=93072;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","84"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","45"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","35")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("93072","0","... להדליק נר (של) חנוכה, והיכן ציוונו?","23/08/21 23:30","טו אלול","תשפ"א","23:30","אלעד סטופל","אודה למי שיאיר עיני בשתי שאלות, ששמעתי אותן בעבר ואיני זוכר התשובות עליהן:
א) מדוע דווקא במצוות נ"ח מחפשת הגמ', כאן ובמסכת שבת כג., את מקור הציווי, ולא שואלת שאלה דומה לגבי שאר מצוות דרבנן, כמו למשל מקרא מגילה?
ב) בגמרא מובאות שתי דעות לגבי המקור: "לא תסור" או "שאל אביך ויגדך". השאלה היא על המקור מפרשת שופטים: מדוע הגמ' מעדיפה ללמוד מלאו דלא תסור, ולא מעשה של ושמרת לעשות ככל אשר יורוך שמופיע בפסוק הקודם?","282","","996","True","True","False","","293","213.151.56.197","0","0","סוכה|מו ע"א",""),new Message("93085","93072","לולב","24/08/21 01:38","טז אלול","תשפ"א","01:38","יחיה","כל שבעה בגבולין היא אמנם מדרבנן, מ"מ, יסוד מצוותה היא מן התורה ביום ראשון, גם במקדש שבעה.
מקרא מגילה היא מדברי קבלה, הלא מגילת אסתר שייכת אל כתבי הקודש. שורשה היא מיסוד הנביאים.
אבל נר חנוכה היא מדרבנן לגמרי. אין לה עיקר ויסוד כל שהוא במקרא!

שו"ת שואל ומשיב מהדורה תליתאה חלק ג סימן נא:
ולכאורה, למה נקט הש"ס מלא תסור. ולפענ"ד יש רמז, דבסוף הפסוק מסיים ימין ושמאל, והוא הכוונה על נר חנוכה, דכך הוא הסימן מזוזה בימין ונר חנוכה בשמאל, כנלפענ"ד ע"ד הרמז, ולכך מסיים רש"י וגומר, ודו"ק היטב.
ע"ע במפרשים אחרים.","1493","","995","True","True","False","","63","141.226.162.158","0","93072","סוכה|מו ע"א",""),new Message("93088","93085","גם בנטל"י זה ימין שמאל","24/08/21 02:46","טז אלול","תשפ"א","02:46","מרדכי דב זינגר","נר שבת זה לא לגמרי מדרבנן ? כנר חנוכה ?
אא"כ תגיד ששלום בית גדול מפרסומי ניסא

עכ"פ ייש"כ על השאלות היפות
שעמדו על קצה הלשון שהדחיקה אותם.
ועל התשובות היפות","807","","995","True","True","False","","53","212.76.113.171","0","93072","סוכה|מו ע"א",""),new Message("93090","93088","משנה ברורה","24/08/21 03:17","טז אלול","תשפ"א","03:17","יחיה","סימן קנח ס"ק ד: וכשיטול ידיו, טוב שיטול ימין תחלה, כדי שהשמאל תשמש לימין:

הרי שאינו אלא מנהג טוב בעלמא, להתחיל בימין. נר חנוכה, הנדלק דווקא מימין לשמאל, מעיקר דין הוא, ע"ד המבואר בפוסקים.


כל ברכת נר שבת, שנויה היא במחלוקת, ראה הטור אורח חיים סימן רסג.","1493","","995","True","True","False","","68","141.226.162.158","0","93072","סוכה|מו ע"א",""),new Message("93095","93090","תודה רבה על תשובותיך הסדורות והמקיפות","24/08/21 07:47","טז אלול","תשפ"א","07:47","אלעד סטופל","","282","","995","False","True","False","","56","213.151.56.197","0","93072","סוכה|מו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82818);