var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=93065;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","86"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","38"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("93065","0","דעת רבי יהודה בפירוט ברכות להלכה","23/08/21 18:08","טו אלול","תשפ"א","18:08","איתיאל","הובאה מחלוקת אם כשהזדמנו לו בבת אחת מצוות הרבה, מברך ברכה "כללית" - "על המצוות", או דעת רבי יהודה שמפרט על כל אחת ואחת. וטעם רבי יהודה שלמדנו מ"ברוך ה' יום יום" לפרט, ברכת יום זה אינה כברכת יום אחר, וכך בכל דבר צריך לפרט.

ומקביל לזה בברכות למדנו שלכבי יהודה יש פירוט, בורא מיני דשאים, בורא מיני זרעים וכו' ולחכמים הכול נכלל ב"בורא פרי האדמה".

וצ"ע שכאן פוסקים כרבי יהודה, ובברכות הנהנין פוסקים כחכמים, ולכאורה המחלוקות זהות!","842","","996","True","True","False","","316","","0","0","סוכה|מו ע"א",""),new Message("93089","93065","הספר בית הבחירה למאירי","24/08/21 02:56","טז אלול","תשפ"א","02:56","יחיה","מי שהיו לפניו מצות הרבה, והוא בא לעשותן כאחת, כגון להתעטף בציצית ולהניח תפלין ולישב בסוכה וליטול לולב וכיוצא באלו, אינו רשאי לכלול את כולן בברכה אחת, כגון שיאמר אקב"ו על המצות או על מצות אלו, אלא צריך לברך על כל אחת בפני עצמה, כך דרשו רבותינו, ברוך ה' יום יום, בכל יום ויום תן לו מעין ברכותיו, כלומר, אם שבת שבת, ואם יום טוב יום טוב, ואם ר"ח ר"ח, כך כל מין ומין ותן לו מעין ברכותיו, וכן כל מצוה ומצוה, צריך לברך על כל אחת ואחת,
ואף על פי שבששי של ברכות אמרוה בפירות הארץ כגון קשואין ודלועין ודומיהם שמברך עליהם בורא פרי האדמה, ובירקות שהם נבלעות בארץ כגון כרוב וסילקא או כרתי ודומיהם, אמרו חכמים גם כן שמברך עליהם בורא פרי האדמה, ור' יהודה אומר בורא מיני דשאים, ומפני שהוא מצריך בהם ברכה מיוחדת, ומטעם כל מין ומין תן לו מעין ברכותיו, ואין הלכה כר' יהודה אלא כרבנן, ונמצא שאין אנו הולכים אחר טעם זה בזו,
פירות הארץ וירקות, כעין דבר אחד הם, ודי להם בברכה אחת, אבל מצות אלו, כל אחת ואחת מצוה בפני עצמה היא, וצריך ברכה לכל אחת ואחת!

ולפניו במכתם: היו לפניו מצוות הרבה. כגון ליטול לולב ולישב בסוכה ולהתעטף בציצית ולהניח תפלין, מברך אשר קדשנו במצוותיו וצונו על המצוות. ובברכה זו יהא כולל כולן, ויצא ידי כולן, ואינו צריך לברך על כל אחת לעצמה.
ולית הילכתא כותיה, אלא כרבי יהודה דמברך על כל אחת לעצמה, כדמפרש בגמרא, משום דכתיב ברוך י"י יום יום, בכל יום ויום תן לו מעין ברכותיו. הכא נמי על כל מין ומין תן לו מעין ברכותיו.
ובמסכת ברכות אמר רבי יהודה משום האי טעמא דעל הירקות מברך על כל מין ומין בפני עצמו. מיהו התם לית הילכתא כותיה, אלא כתנא קמא דאמר בורא [פרי האדמה].
וטעמא דמילתא, דהתם הנאה אחת לכולן, וסגי בברכה אחת לכולן. אבל הכא כל חדא וחדא מצוה באפי נפשה היא.

ע"ע ערוך לנר, שפת אמת, ובספר רשימות - ברכות.","1493","","995","True","True","False","","85","141.226.162.158","0","93065","סוכה|מו ע"א",""),new Message("93100","93065","כפי שכבר","24/08/21 09:29","טז אלול","תשפ"א","09:29","אור חדש","סוכם במסכת ברכות, לחז"ל והאמוראים לא היתה בהכרח שיטה מסודרת בהלכות ברכות ונוצרו המון שיטות ופסיקות מנוגדות וגם ההלכה שהתקבלה לא התקבלה בעקבות הבנה יסודית וברור השיטות אלא מכח מנהגים בד"כ
לכן אין מה לחפש הגיון שיטתי בהלכות ברכות אלא די לדעת המנהג","458","","995","True","True","False","","39","147.236.159.194","0","93065","סוכה|מו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82818);