var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=92854;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","47"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","26"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("92854","0","התקינו שיהא כל אחד נוטל בביתו","19/08/21 22:26","יא אלול","תשפ"א","22:26","שלמור","המשנה מתארת את נטילת לולב בזמן שבת המקדש היה קיים
א. נטילתו במקדש 7
ב. נטילתו היתה באופן שבו כל אחד נטל את של חבירו שנתנו לו במתנה
ג. לאחר מצב הסכנה תוקנה תקנה שכל אחד יטול בביתו

והשאלה היא
א. האם התקנה חלה על כל שבעת ימי נטילת לולב שבמקדש - הרי שאם כך הרי נעקרה מצוות התורה "ושמחתם לפני ה שבעת ימים" וכיצד באה תקנה של נטילת לולב בבית ועוקרת את חיוב הנטילה בכל שבעת ימים רק לפני ה' ואין דין נטילת לולב בגבולין חוץ מיום ראשון
ב. אם התקנה הייתה שתהיה נטילת לולב בביתו רק ביום הראשון שהיא עיקר חיוב ה"לכם " ( ורק מצד זה באו לידי סכנה ) ובשאר ימים לא היו באים לידי סכנה כי ממילא אין בעיה וצורך של "לכם" ובעקבות התקנה הפקיעו את נטילת לולב רק ביום הראשון מן המקדש ובשאר ימים לא היה צורך לתקנה וחזרו ליטול במקדש ?
ג. האם יש חיוב על איש מישראל לקיים מצוות נטילת לולב במקדש ( מעין מצוות ראיה ) או שזה רק למי שאפשר לו ורוצה ?","1363","","1001","True","True","False","","331","77.126.215.86","0","0","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92855","92854","הרי","20/08/21 02:14","יב אלול","תשפ"א","02:14","יחיה","כל לשון המשנה: מצות לולב כיצד? יום טוב הראשון של חג שחל להיות בשבת מוליכין את לולביהן להר הבית, והחזנין מקבלין מהן וסודרין אותן על גבי איצטבא, והזקנים מניחין את שלהן בלשכה. ומלמדין אותם לומר: כל מי שמגיע לולבי לידו - הרי הוא לו במתנה. למחר משכימין ובאין, והחזנין זורקין אותם לפניהם והן מחטפין ומכין איש את חבירו. וכשראו בית דין שבאו לידי סכנה - התקינו שיהא כל אחד ואחד נוטל בביתו.
הינו דווקא ביו"ט ראשון החל בשבת!
שאר ימי החג, גם יו"ט ראשון החל בחול, נוטל כל אחד את לולבו רגיל לבדו במקדש, ללא סכנה וללא תקנה!!

התקנה ההיא, שתהיה נטילת לולב בביתו, היינו רק ביום הראשון החל בשבת.

שאר ימים, לא היו באים לידי סכנה, כי ממילא לא מסרו והפקידו הכול את לולביהם מאתמול שם, ואף בחל אחד משאר ימי החג בשבת, אין נוטלים לולב כלל, גם לא במקדש!
רק יו"ט ראשון החל בשבת, שמסרו והפקידו הלולבים מערב שבת שם, נהייתה הסכנה.

ובעקבות התקנה, הפקיעו את נטילת לולב רק ביום הראשון החל בשבת מן המקדש.
בשאר ימים, וגם ביום ראשון החל בחול, לא היה צורך לתקנה, ונטלו במקדש.

"נטילתו היתה באופן שבו כל אחד נטל את של חבירו שנתנו לו במתנה".
לא בדיוק, אך כלשון רש"י: מלמדים - בית דין את כולם. לומר: אם יבוא לולבי לידי חבירי - הרי הוא שלו במתנה...

הגמרא מד, א: ואלא קשיא הני תרתי; דתנא חדא: כל העם מוליכים את לולביהם להר הבית, ותניא אידך: לבית הכנסת. ומתרצינן: כאן - בזמן שבית המקדש קיים, כאן - בזמן שאין בית המקדש קיים, - לא אידי ואידי - בזמן שבית המקדש קיים, ולא קשיא: כאן - במקדש, כאן - בגבולין.
רש"י: בגבולין - מוליכין לבית הכנסת, וכולהו בזמן הבית, דהוו כולהו בארץ, וסמוכים להיות בית דין, ויודעים אימת הוקבע החדש...
משמע בפשטות, שאין חיוב על איש מישראל לקיים מצוות נטילת לולב במקדש, זה רק למי שאפשר לו ורוצה!","1493","","1000","True","True","False","","62","141.226.162.158","0","92854","סוכה|מג ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);