var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=92795;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("92795","0","מאיזה גיל מניחים תפילין?","18/08/21 19:29","י אלול","תשפ"א","19:29","איתיאל",""קטן היודע לשמור תפילין - אביו קונה לו תפילין".

היום יש מנהגים שונים, אבל המקובל שרק סמוך לבר מצווה (חודש או קצת יותר).

רש"י מסביר מה זה "יודע לשמור" - שלא יכנס עימם לבית הכסא.

לכאורה זה גיל הרבה יותר מוקדם!

במיוחד בימינו שמניחים תפילין רק בשחרית, נשמע לי הגיוני שילד בכיתה ג' כבר יודע להיזהר בזה. וכמו שיודע שלא נכנסים לשירותים עם הסידור וספרי קודש - כך יזהר לא להיכנס עם התפילין.","842","","1004","True","True","False","","385","","0","0","סוכה|מב ע"א",""),new Message("92799","92795","הרי כדבריך","18/08/21 20:45","י אלול","תשפ"א","20:45","יחיה","פעם נהגו בהנחת תפילין כל היום. יוצא שאף גדולים אין מניחים תפילין היום לפי המקובל בימיהם.
בהכרח, היום אינם יודעים להקפיד ולשמור בקדושה ובטהרה. השחוק וקלות ראש אסורים בתפילין.
היום יש ילד היודע להיזהר משחוק וקלות ראש?!

אגב, כמדומני שמנהג קהילת תימן המקורי, הינו באמת כדין הגמרא בזה.","1493","","1004","True","True","False","","54","141.226.162.158","0","92795","סוכה|מב ע"א",""),new Message("92801","92795","סברת קטן","18/08/21 21:23","י אלול","תשפ"א","21:23","משה כהן","יכול להיות שמה שנוהגים היום זה לפי מה שאפשר להבין מדיוק הב"ח על או"ח סימן ל"ז ס"ג כמדומני, ברמ"א: (מהזיכרון) "ויש אומרים שאותו קטן אינו אלא בן י"ג שנה ויום אחד (דעת העיטור) וכן נוהגים ואין לשנות", שלא הכריע שמדינא חייב רק מגיל 13 ויום אחד כמו העיטור, אלא לא כתב אלא וכן נוהגים, שהמנהג הוא שלא להניח עד גיל 13 ויום אחד, ואין קשר בינו לבין דעת העיטור פרט להלכה למעשה. וטעם המנהג נראה לענ"ד, שלא רצה שלפני גיל בר מצווה יעשה כל אחד ואחד דין לעצמו, ויבואו מזה לידי תקלה, וז"ש הב"ח בהמשך דבריו שהיה ראוי שלא יניחו אף אחר בר מצווה. אולם עיין שפת אמת (שהיה בדורות האחרונים יחסית) שכתב שמ"ש במסכת ברכות שקטן פטור אינו אלא מחיוב תפילין כל היום דאז איכא למיחש להיסח הדעת (וכן דעת אחד מהראשונים לגבי העוסק במצווה פטור מתפילין), אולם לכמה רגעים- אין כל קטן שלא יוכל ליזהר שלא להסיח דעתו (לאפוקי מהר"ר יחיה הי"ו...), ועלתה בדעתי שאולי למרות סברתו של השפת אמת, חוששים היום להתירמכיוון שאם יתירו יבואו להיגרר עוד להיות עם תפילין (ללמוד וכו') ויבואו מזה לידי תקלה. (בזו הבמה אשמח לשאול את תלמידי החכמים המצויים כאן מהו הטעם לאסור להפיח בהם ולשמרם בקדושה. אם מסברא- קשה מעט לומר שמחדשים מסברא דין דאורייתא שיהא דוחה דין חינוך (ואולי משום שזו על האבא וזו על הבן?), ואם מק"ו דציץ- הרי הוכיחו התוס' ביומא שאינו אלא דרבנן.)","1553","","1004","True","True","False","","38","213.151.60.157","0","92795","סוכה|מב ע"א",""),new Message("92816","92795","בבה"ג כתב - ממתי שמתחיל ללמוד גמרא.","19/08/21 00:46","יא אלול","תשפ"א","00:46","מרדכי דב זינגר","נראה לי שהבאה"ל מביא האותו.","807","","1003","True","True","False","","53","164.138.122.25","0","92795","סוכה|מב ע"א",""),new Message("92803","92801","ובכ"ז","18/08/21 21:55","י אלול","תשפ"א","21:55","יחיה","עיין המצורף","1493","pdf","1004","True","True","False","","65","141.226.162.158","0","92795","סוכה|מב ע"א","0-pdf"),new Message("92804","92803","ועדיין","18/08/21 22:02","י אלול","תשפ"א","22:02","משה כהן","סברתו של ה"שפת אמת נראית ביותר! ויכול להיות מה שכתבתי בתיקון הודעה דלעיל","1553","","1004","True","True","False","","29","213.151.60.157","0","92795","סוכה|מב ע"א",""),new Message("92806","92804","לענ"ד","18/08/21 22:29","י אלול","תשפ"א","22:29","יחיה","מסברה, ודאי שאין לסמוך בזמן הזה על קטנים, משך כל תפילת שחרית, שיודע לשמור בקדושה, והלוואי הגדולים, ראה המצורף:

יש לציין עוד, כי המשמעות מהרמב"ם נגד התוספות, ולשיטתו הלימוד מציץ דאורייתא. אף בחיי אדם פוסק כן.","1493","pdf","1004","True","True","False","","72","141.226.162.158","0","92795","סוכה|מב ע"א","0-pdf"),new Message("92809","92806","[ללא נושא]","18/08/21 22:44","י אלול","תשפ"א","22:44","משה כהן","ההנחה כל התפילה אינה אלא מנהג ובכל אופן אינה מעיקר המצווה. ויד"ח חינוך יוצא האב אף בשהייה מועטה. הבעייה היא בחינוך הקטנים למנהג זה. ועל אחרון אחרון- שאלתי היא לפי התוס', למה לא יניח תפילין אם יש לו חולי מעיים לדוג', ואע"פ שהסברא זועקת את זה- עדיין קשה לי איך תדחה מצווה דאורייתא. (אם יש דעה כלשהי שעיקר מצוות תפילין אינה יומיומית זה יוכל להסתדר.)","1553","","1004","True","True","False","","46","213.151.60.157","0","92795","סוכה|מב ע"א",""),new Message("92812","92809","לא מסכים","18/08/21 23:01","י אלול","תשפ"א","23:01","יחיה","מניחים תפילין למשך כל התפילה, היא אחרי הורדת כל היום, אשר כן היא מצווה העיקרית מן התורה.
נמצא אפוא, שהנחת תפילין הזמן הנהוג כיום בתפילה, היא "יותר" מדאורייתא, שהלא באמת מחויב כל היום ממש.

מלבד החינוך "לשעות" שביוה"כ, לא מוצאים חינוך קטנים לזמן אחר מן הגדולים.
ממילא, א"א שהגדולים יניחו בכל עת תפילה, והקטנים לרגעים מספר.","1493","","1004","True","True","False","","47","141.226.162.158","0","92795","סוכה|מב ע"א",""),new Message("92813","92812","[ללא נושא]","18/08/21 23:08","י אלול","תשפ"א","23:08","משה כהן","זכורני שלפי כמה דעות תפילין כל היום היא מצווה אבל אינה חובה. החובה הינה הנחת תפילין כלשהי במהלך היום. א"כ אף לענייננו הכי. החינוך הוא רק לחובה מדאורייתא, אולם מכיוון שהמצווה נכרכת באיסור של ממש- לא נוהגים בה. אולם אם אין כזו דעה דברי בטלים ומבוטלים מעיקרם.","1553","","1004","True","True","False","","38","213.151.60.157","0","92795","סוכה|מב ע"א",""),new Message("92814","92813","באור הלכה סימן לז סעיף ב","18/08/21 23:33","י אלול","תשפ"א","23:33","יחיה","עיין בפמ"ג, שמסתפק, אם מן התורה חייב כל היום, או מן התורה די ברגע אחד שמניח, ומדרבנן כל היום, ובטלוה עכשיו שאין לנו גוף נקי, ומסיק, דעיקרן של דברים, דאם לא הניח יום א' כלל לתפילין, ביטל מ"ע, ובהניח רגע עליו - קיים המצוה, אבל מצוה מן המובחר מן התורה, להיותן עליו כל היום וכו' עיין שם. - ובספר ישועות יעקב פסק, דמן התורה מצותן כל היום, עיין שם.

ראה המצורף בזה, קושייתך לעיל.","1493","pdf","1004","True","True","False","","84","141.226.162.158","0","92795","סוכה|מב ע"א","0-pdf")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);