var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=9277;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("9277","0","עקירה בטעות הויא עקירה","24/04/11 01:11","כ ניסן","תשע"א","01:11","הודו_כי_טוב","מאחר שתפילות הציבור הם במקום הקורבנות שנאמר "נשלמה פרים שפתינו"

אם אדם התפלל שחרית והוא לא הבחין שעדיין לילה או התעורר ולא היה מודע שכבר אחר הצוהריים האם זאת היתה תפילה לבטלה ?

האם גם כשהכוהנים אכלו מהקורבנות הם היו צריכים לדעת מאיזה קורבן הם אוכלים ולכוון ?","207","","4754","True","True","False","","1097","89.138.26.168","0","0","מנחות|מט ע"א",""),new Message("9334","9277","ניסיון להשיב","26/04/11 21:29","כב ניסן","תשע"א","21:29","יאירה","1. מחד גיסא הכלל ידוע: ספק ברכה - להקל, מאידך גיסא לכל תפילה וברכה יש עיתוי מסוים וחשוב ביותר לא לאחר את זמני התפילה. כתוב בספרים, שעדיף למתפלל ביחידות להתפלל בזמן, שציבור מתפלל בבתי כנסיות.
מי שמברך ברכה לבטלה עובר משום "לא תשא את שם אלוקיך לשוא". (ידוע גם, שאם הצליח האדם להיזכר, שהוא עומד לומר ברכה שלא לצורך וכבר אמר "ברוך...", אפשר להמשיך את הפסוק "ברוך למדני חוקיך" או "ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד") וזה ייחשב לו כלימוד תורה. אדם, שהתכוון להתפלל שחרית לא התכוון להתפלל תפילה, שלא צריכה להיאמר. לפיכך הוא לא טעה. אם אדם בלבל את זמן התפילה, כפי שאתה כותב, קודם לכן עליו לעשות שאלת חכם. שנית, לפי ההלכה אם אדם התפלל שחרית לא בזמן הנקוב לה הוא חייב להתפלל תפילת שמונה עשרה פעמים במנחה וכן הלאה.
זה הדין הנוגע לגבר ששמחויב להתפלל שלוש פעמים ביום. בניגוד לכך, אם אישה, שלא מחויבת להתפלל שלוש פעמים מתפללת שחרית אחרי חצות היום ואומרת את תפילת העמידה בהיותה יושבת, תפילתה גם נחשבת כלימוד תורה ויש לה שכר.

2.אנחנו לומדים בהלכה ובמסכת זבחים, שבניגוד לקרבן עולה (שכולו נשרף), קדשים קלים (שבשרו נאכל על ידי בעל הקרבן) הבשר של קדשי הקדשים נאכל על ידי הכוהנים.","192","","4752","True","True","False","","238","213.151.53.32","0","9277","מנחות|מט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);