var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=92721;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","48"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","29"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("92721","0","קיבלתי אתמול לוח לשנת תשפ"ב...ותהיתי","17/08/21 19:02","ט אלול","תשפ"א","19:02","מרדכי דב זינגר","איך יש שני אדרים...
הרי למדנו...
בשקלים ג ובסנהדרין יב
אין מעברין את השנה
לא בשביעית ולא במוצאי שביעית
רש"י
לא בשביעית. לפי שמאריכין עליהן איסור עבודת קרקע:
ולא במוצאי שביעית. בשמינית לפי שכלה הישן מאריכין עליהן איסור החדש:

ונכון שהירושלמי מביא
א''ר מנא הדא דאת אמר...
בראשונה שהיו השנים כתקנן
אבל עכשיו שאין השנים כתקנן היא שביעית היא שאר שני שבוע

ופרש הקרבן-העדה
שהיו השנים כתיקנן. וישראל שרוין על אדמתן ובהמ''ק קיים
אבל בזמן הזה שאין בהמ''ק קיים והארץ ביד נכרים
אין חילוק בין שביעית לשאר שני שבוע
דלעולם מעברין אפילו בשביעית:

ושאלתי.
נכון שלצערינו אין ביהמ"ק קיים.
אבל ב"ה ישראל שרויים על אדמתם וב"ה שומרים שמיטה בהידור.
וע"י עיבור השנה מאריכין עליהן איסור עבודת קרקע:
האם א"א לקרא לזה שנים כתקנן...
לפחות לגבי עיבור השנה
שלא נאריך סתם איסור עבודת קרקע ?


ושנזכה לגאולה השלימה בב"א","807","","1003","True","True","False","","380","164.138.122.25","0","0","שקלים|ג ע"א",""),new Message("92722","92721","סימן זה יהיה בידך","17/08/21 19:26","ט אלול","תשפ"א","19:26","אור חדש","ביום בו תתקבל בעמי כולו הלכה שתקח בחשבון גאולת ישראל נגד המנהג וההלכה המבוססים על היותם בגלות, זה עצמו יהיה סימן שנגמרה הגאולה

עד אז מי שיעז לחשוב לשנות במשהו יוקע מיידית ככופר אפיקורס ושאר ברכות המוכרות לך היטב","458","","1003","True","True","False","","66","176.12.205.19","0","92721","שקלים|ג ע"א",""),new Message("92728","92721","בתר רובא אזלינן","17/08/21 20:17","ט אלול","תשפ"א","20:17","יחיה","עדיין רוב בני ישראל, לא שרויים על אדמתם!

תופעה נפלאה היא, אשר דווקא אלו המינים, אשר מזלזלים בהלכה המסוּרה! ומאמינים בתורה חדשה, היא "תורת ארץ ישראל", מוכרים את כל ארץ ישראל לערבי אחד, כדי שלא לשמור שמיטה, המצווה הראשית של ארץ ישראל!

אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁזֹּאת הַתּוֹרָה לֹא תְהֵא מֻחְלֶפֶת, וְלֹא תְהֵא תוֹרָה אַחֶרֶת מֵאֵת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ!","1493","","1003","True","True","False","","80","141.226.162.158","0","92721","שקלים|ג ע"א",""),new Message("92729","92728","מפליא אותי יותר","17/08/21 20:34","ט אלול","תשפ"א","20:34","אור חדש","שאנשים בטוחים שאנו בשיא הגלות ומצווה לדבוק בכך אך מאידך מרשים לעצמם לחיות בא"י תחת שלטון יהודי עם הרבה יותר זכויות אזרחיות מאשר חובות וכ"ז רק בזכות שר כלשהו בממשלה שמחלל שבת
מי התיר לכם לעזוב הגלות ולשנות מנהג אבותנו הק'?!?","458","","1003","True","True","False","","64","147.236.159.194","0","92721","שקלים|ג ע"א",""),new Message("92741","92728","באותה מידה שאתה נוהג כיום יובל ושביעית..","17/08/21 23:36","ט אלול","תשפ"א","23:36","מרדכי דב זינגר","דתניא
משגלו שבט ראובן ושבט גד וחצי שבט המנשה
בטלו יובלות
שנאמר {ויקרא כה-י} וקראתם דרור בארץ לכל יושביה
בזמן שכל יושביה עליה ולא בזמן שגלו מקצתן
יכול היו עליה והן מעורבין
שבט בנימין ביהודה ושבט יהודה בבנימין יהא יובל נוהג
תלמוד לומר לכל יושביה
בזמן שיושביה כתיקונן ולא בזמן שהן מעורבין

(ערכין לב)

ובכ"ז...אנו ב"ה שומרים שמיטה...בהידור.

א"כ...באותה מידה תנהג ...לא לעבר.
וכאן אפילו לא צריך לעשות תקנה חדשה כפרוזבול של הלל.
אלא פשוט להחזיר את התקנה הראשונה לקדמותה","807","","1003","True","True","False","","54","164.138.122.25","0","92721","שקלים|ג ע"א",""),new Message("92752","92741","פרשת בחקותי","18/08/21 03:55","י אלול","תשפ"א","03:55","יחיה","אָז֩ תִּרְצֶ֨ה הָאָ֜רֶץ אֶת־שַׁבְּתֹתֶ֗יהָ כֹּ֚ל יְמֵ֣י הֳשַׁמָּ֔ה וְאַתֶּ֖ם בְּאֶ֣רֶץ אֹיְבֵיכֶ֑ם - אָ֚ז תִּשְׁבַּ֣ת הָאָ֔רֶץ וְהִרְצָ֖ת אֶת־ שַׁבְּתֹתֶֽיהָ:
כָּל־יְמֵ֥י הָשַּׁמָּ֖ה תִּשְׁבֹּ֑ת - אֵ֣ת אֲשֶׁ֧ר לֹֽא־שָׁבְתָ֛ה בְּשַׁבְּתֹתֵיכֶ֖ם בְּשִׁבְתְּכֶ֥ם עָלֶֽיהָ:
וְהָאָרֶץ֩ תֵּעָזֵ֨ב מֵהֶ֜ם - וְתִ֣רֶץ אֶת־שַׁבְּתֹתֶ֗יהָ...

המצב כיום, שמנסים מעט "להחיות" את השמיטה, לא מצדיק אי עיבור שנה.","1493","","1002","True","True","False","","54","141.226.162.158","0","92721","שקלים|ג ע"א",""),new Message("92757","92752","אז מי מפריע להחיות גם את "אי העיבור" ?","18/08/21 09:01","י אלול","תשפ"א","09:01","מרדכי דב זינגר","אין עיניין להחמיר תרתי...
גם לעשות שביעית
וגם לעבר אותה
שלא נהיה ח"ו בבחינת הכסיל בחשך הולך (ערובין ו:)","807","","1002","True","True","False","","57","164.138.122.25","0","92721","שקלים|ג ע"א",""),new Message("92758","92757","הלוח שנה שלנו","18/08/21 09:48","י אלול","תשפ"א","09:48","אור חדש","מקובל לומר שהתקדש מימי הלל האחרון ואינו עוד מסור בידנו לשנותו (עד עמוד סנהדרין לישראל)

וכן ספירת השמיטות ככל שנה שביעית החל משנה כלשהי (שאומנם היתה מסופקת בין הראשונים אך באחרונים כבר הוסכם עליה) לא נתונה בידנו לשנותה

ממילא אין דרך לתקן המעוות

אם לא שיקום ב"ד הגדול שיהיה מוסכם על כל חכמי ישראל
להם כאמור תהיה הסמכות (לפי הרמב"ם) לשנות הלוח שנה ולקדש חודשים ולעבר שנים כראות עיניהם

כמו כן אשתדל להגיע לפניהם במושבם הראשון ואנסה לשכנעם להסכים לביטול מוחלט של הנהגת 'שביעית דרבנן' שיש בידנו, הרי מאז בטלו השבטים בישראל בטל היובל וממילא גם השמיטה עימו ואין שמיטה כיום אלא מנהג זכר לדין הדאגה לאביוני עמנו שאכלו מהפירות המופקרים בשדה, כיוון שכיום אין שום קשר בין תכלית המצווה לקיומה בפועל יש לצפות שישכילו חכמי ישראל לבטל השביעית דרבנן ולתקן תקנה מדרבנן שתהיה יותר מכוונת לרצון התורה במצווה המקורית

וכן
האמונה שאצליח בכך משולה בעיני לאמונה בנפילת מקדש מהשמים","458","","1002","True","True","False","","42","147.236.159.194","0","92721","שקלים|ג ע"א",""),new Message("92776","92757","שמירת שביעית","18/08/21 12:28","י אלול","תשפ"א","12:28","יחיה","אינה חומרה ח"ו, רק דין גמור.
מאידך, לא לעבר שנה, "חריגה" היא, מוגבל לזמנים מיוחדים, ראויים וכשירים!","1493","","1002","True","True","False","","60","141.226.162.158","0","92721","שקלים|ג ע"א",""),new Message("92760","92758","אתה יודע מדוע זה ככה ?","18/08/21 10:35","י אלול","תשפ"א","10:35","עלי","כשאשה מעוברת, אם היא מעוברת בסוף, מזרזים לה את הלידה ויולדת, אבל כשהיא מעוברת באמצע, אף אחד לא מזרז לה את הלידה, פשוט מחכים בסבלנות. עיבור השנה הוא כמובן עיבור באמצע ( אדר בסוף רק למלכים לא לשנים רגילות, ושמא כשיבא מה"מ, אכן יזדרז...)","209","","1002","True","True","False","","69","87.71.107.117","0","92721","שקלים|ג ע"א",""),new Message("92763","92760","לא הבנתי","18/08/21 11:02","י אלול","תשפ"א","11:02","אור חדש","הנמשל","458","","1002","True","True","False","","48","77.139.145.160","0","92721","שקלים|ג ע"א",""),new Message("92765","92763","לכן","18/08/21 11:15","י אלול","תשפ"א","11:15","עלי","לא ממהרים לבטל את העיבור בשמיטה...","209","","1002","True","True","False","","54","87.71.107.117","0","92721","שקלים|ג ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);