var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=92527;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","58"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("92527","0","תימה לי על רבי יהודה","12/08/21 10:34","ד אלול","תשפ"א","10:34","עלי","הסובר שסכך הסוכה צריך להיעשות רק מארבעת המינים, כי בכתוב
בְּעֶזְרָא אוֹמֵר צְאוּ הָהָר וְהָבִיאוּ עֲלֵי זַיִת וַעֲלֵי עֵץ שֶׁמֶן וַעֲלֵי הֲדַס וַעֲלֵי תְמָרִים וַעֲלֵי עֵץ עָבוֹת (וַעֲשׂוּ) סוּכּוֹת כַּכָּתוּב וְרַבִּי יְהוּדָה סָבַר הָנֵי לִדְפָנוֹת.
אם אמנם לדפנות כוונת הכתוב, מדוע לציין דווקא עלי זית ועלי עץ שמן ובלי אבחנה ברורה למה כל דבר, מדוע לא אלון ואלה וברוש, תדהר ותאשור יחדו. מדוע הזכירו דווקא אלה ? נראה כאילו יש לרבי יהודה 'אידיאה פיקס' בעניין ומוכן להידחק בהסבר הכתוב בשביל זה.","209","","1011","True","True","False","","376","84.110.114.25","0","0","סוכה|לו ע"א",""),new Message("92559","92527","רק הערה","12/08/21 18:43","ד אלול","תשפ"א","18:43","צביאל","שים לב, שלפי הגר"א ועוד אחרונים משמע שכל התירוץ ש"הני לדפנות" אינו בלשון הגמ' עצמה אלא התירוץ הגיע מהתוס' (כמו שהביא פה אוריאל שלמוני בהגהות הגר"א בהערה 12 בתוך הפירוש של האור אליהו).
קושייתך במקומה עומדת רק שאפשר לומר שאינה קושיא על הגמרא אלא על התוס' שכך תירצו, אך עדיין צ"ע.","264","","1011","True","True","False","","44","176.231.143.150","0","92527","סוכה|לו ע"א",""),new Message("92579","92527","לא הבנתי","13/08/21 01:45","ה אלול","תשפ"א","01:45","יחיה","מדוע לחכמים יותר טוב?!
"מדוע לא אלון ואלה וברוש, תדהר ותאשור יחדו. מדוע הזכירו דווקא אלה"?
ההסבר יש לומר, מפני שהיו מינים אלו הנזכרים במקרא שם מצויים אצלם, ולא עצים אחרים, בין לחכמים בין לרבי יהודה!
ואם תאמר, מדוע "בלי אבחנה ברורה - למה כל דבר"?
שם בעזרא, לא מקום לחילוקי הלכות, ולפרטי דיני הסוכה, הדפנות והסכך, כי אם לסיפור שבי ציון, העולים לרגל. בטח הם ידעו וקבלו הדינים והפרטים בדיוק.","1493","","1010","True","True","False","","72","188.120.129.7","0","92527","סוכה|לו ע"א",""),new Message("92567","92559","אתה צודק ולא היה לי","12/08/21 21:05","ד אלול","תשפ"א","21:05","עלי","די זמן לעיין בזה.
אני מבקש להוסיף כאן הערה לסדר לכותבים הנכבדים :
נא הגיהו דבריכם לפני שאתם מעלים אותם סופית בפורום כי אם יש טעויות כתיב הדבר מאד מקשה על הקריאה.","209","","1011","True","True","False","","62","87.71.10.23","0","92527","סוכה|לו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);