var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=92467;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("92467","0","של אשירה...","11/08/21 11:47","ג אלול","תשפ"א","11:47","אריה א","למה הגמ' פרשה עוד הפעם פסול של אשירה ''כיתותי מכתת'' אגם שכבר ידענו אותו לא: בעוד שלא חזרה על פסול גזול ויבש?","1068","","1011","True","True","False","","314","79.77.113.194","0","0","סוכה|לה ע"א",""),new Message("92471","92467","אפשר","11/08/21 15:17","ג אלול","תשפ"א","15:17","יחיה","שפסול גזול, בהתחלה הנה האריכו בו מאוד, ואין טעם לחזור שוב עליו.
פסול שביבש מדין הדר, כבר ביאר ג' פעמים, אף מפורש לגבי אתרוג, לעיל לא, א: תנא: יבש פסול, רבי יהודה מכשיר. אמר רבא: מחלוקת בלולב. דרבנן סברי: מקשינן לולב לאתרוג, מה אתרוג בעי הדר - אף לולב בעי הדר. ורבי יהודה סבר: לא מקשינן לולב לאתרוג, אבל באתרוג דברי הכל הדר בעינן...
ובאתרוג מי בעי רבי יהודה הדר? והתניא: ארבעת מינין שבלולב, כשם שאין פוחתין מהן - כך אין מוסיפין עליהן. לא מצא אתרוג, לא יביא לא פריש ולא רמון ולא דבר אחר. כמושין - כשרין, יבשין - פסולין. רבי יהודה אומר: אף יבשין... עיי"ש, עד סוף ע"ב.","1493","","1011","True","True","False","","53","188.120.129.7","0","92467","סוכה|לה ע"א",""),new Message("92473","92467","משום","11/08/21 15:59","ג אלול","תשפ"א","15:59","אבישי סט","שידוע לך דבר זה מדברי רש"י, אבל הגמרא לא אמרה טענה זו אלא פה. א"כ באמת מעניין מדוע פירש רש"י דבר זה בלולב וערבה ולא בהדס(אולי לא קשה באתרוג כי הגמרא תפרש. וכן אולי יכול היה רש"י לומר באחד הפירוש בגמ' מפרש[בנוסף לפירושו במיוחד אצל לולב שזו הייתה הפעם הראשונה שדין זה מוזכר לפי הזכור לי] או לפחות פה במשנה של אתרוג שלא כתב פירוש)
גם גזול ויבש הגמרא הזכירה(ברמז) שדיברה על אתרוג של מעשר שחכמים אומרים שיוצא בו ור"מ פוסל והגמרא נקטה אתרוג וכן לכם משלכם בסוף עמוד א'.","1572","","1011","True","True","False","","74","109.160.134.248","0","92467","סוכה|לה ע"א",""),new Message("92474","92473","מפורש בגמ' (לא:)","11/08/21 16:28","ג אלול","תשפ"א","16:28","אריה א","","1068","","1011","False","True","False","","54","79.77.113.194","0","92467","סוכה|לה ע"א",""),new Message("92477","92474","לא שמתי לב למקור הזה","11/08/21 17:09","ג אלול","תשפ"א","17:09","אבישי סט","ובכל זאת אפשר לומר בפשטות ששם זה רק הסבר בעלמא לעצם הפסול ואם כך מאיפה הביאה הגמרא את הראיה הזאת? מהשאלה של הגמרא פה של מניין לפסול של אשירה. כמו שכתוב בדף כט עמ' ב על האיסור של לולב הגזול והיבש שנאמר ולקחתם לכם, משלכם והגמרא הביאה מימרא זו כבר כמה וכמה פעמים. בנוסף, הגמרא לא כתובה כמו הסדר שהיה בבית המדרש, אלא ערבובים ויכול להיות שמה שנאמר בדף שלנו נאמר זמן רב לפני הנאמר בדף הראשון.","1572","","1011","True","True","False","","27","109.160.134.248","0","92467","סוכה|לה ע"א",""),new Message("92478","92477","על טענתך האחרונה.","11/08/21 17:18","ג אלול","תשפ"א","17:18","אריה א","יכול להיות שדברי הגמ' דידן נאמרו לפני הגמ' דלעיל שנים רבות.. אבל האמוראים האחרונים שסידרו את הגמ' לא היו אמורים לחזור על דברים ידועים. הרי גם סביר להניח שנאמרו בבית המדרש פסול יבש להדס ואתרוג משום הדר.. והגמ' לא חזרה על זה.","1068","","1011","True","True","False","","24","79.77.113.194","0","92467","סוכה|לה ע"א",""),new Message("92482","92478","נכון,","11/08/21 18:11","ג אלול","תשפ"א","18:11","אבישי סט","אבל לגמרא שם בדף לא: היה קשה כי רבא אמר שלולב שהוא לע"ז כשר ואנחנו אמרנו פסול(?!) וחיזקו את התירוץ שהביאו שם שעצם זה שהוא מיועד לשריפה הוא נחשב כשרוף ואין לו 4 טפחים. אבל התירוץ הזה נאמר כבר מקודם(או שלא והגמרא פה הסתמכה על התירוץ שם, אבל פה היא קבעה אותו לשאלה של ממש ושם רק לאסמכתא בעלמא) על הקושיה ולא כתירוץ על דין מלשון המשנה. אתה מסכים איתי שמימרא שהביאו בעלמא היא לא נראית חזקה כל כך לעומת אותה מימרא שהובאה בתור קושיה שהקשו על המשנה(תחשוב איך זה לקשות על חכם מתקופת הראשונים לעומת חכם בדורך- קצת פחות מרגש)? חוץ מזה, שנראה שדברי הגמרא שם יכלו גם לומר אותה הסבוראים(או אחרוני האמוראים כי רבא כבר היה קרוב לסוף התקופה) אם כי, לגמרא שלנו יכול להיות שכבר נאמר בדורות הראשונים של האמוראים(ואפשר לראות שמימרא זו ידועה כבר מימות התנאים שיש מחלוקת של רבי אליעזר וחכמים בדף כז: שמוזכרת מימרא זו).
חוץ מזה שהגמרא מביאה פעמים רבות את אותה המימרא לשאלות שונות או דומות אפי' שכבר לקורא היא כבר ידועה, כי בכל זאת הגמרא היא לא עוד ספר, אלא קיבוץ של מחלוקות ודיונים מבתי מדרש שונים ותקופות שונות. ולכן, היום התנא לימד תנא אחר ומחר אמורא לימד אמורא אחר ולא חוסכים ממני את הידיעות האלה(כנראה גם בגלל חשיבות שיש בזה, אבל גם בגלל שחלק לא קטן מהספר הזה הוא ממש המחשה שאתה נוכח בתקופה ההיא)","1572","","1011","True","True","False","","29","109.160.134.248","0","92467","סוכה|לה ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);