var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=92458;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","48"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","31"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("92458","0","עשר נטיעות, ערבה וניסוך המים","10/08/21 22:41","ב אלול","תשפ"א","22:41","בניה","מה הקשר בין עשר נטיעות, ערבה וניסוך המים שבגללו א"ר אסי א"ר יוחנן דווקא עליהם שהם הלכה למשה מסיני?

ונ"ל להסביר, ששלושת הלכות למשה מסיני אלו, הם הלכות שנרמזו/הוסמכו לפסוקים:
עשר נטיעות- לפי מסקנת הגמרא במו"ק, תוספת שביעית (שבתוכה נמצאת ההל"מ של עשר נטיעות) זה הלכה למשה מסיני, והלכה למשה מסיני זו הוסמכה לפסוק "בחריש ובקציר תשבות".
ערבה- הלכה למשה מסיני, וכאמור אצלנו אבא שאול הסמיכה ל"ערבי"- שתיים, אחת ללולב ואחת למקדש.
ניסוך המים- הלכה למשה מסיני, והגמרא בתענית אומרת: ...דתניא רבי יהודה בן בתירה אומר: נאמר בשני "ונסכיהם" ונאמר בששי "ונסכיה" ונאמר בשביעי "כמשפטם" הרי מ''ם יו''ד מ''ם הרי כאן מים, מכאן רמז לניסוך המים מן התורה.","1416","","1010","True","True","False","","351","213.151.54.19","0","0","סוכה|לד ע"א",""),new Message("92462","92458","תודה!","11/08/21 02:29","ג אלול","תשפ"א","02:29","יחיה","לענ"ד, עוד קשר ביניהם: שלוש רגלים!
אלו ההלכות למשה מסיני, הינם סובבות כל ג' רגלים, מפני שערבה וניסוך המים, מצוותם ודינם בסוכות דווקא.
עשר נטיעות, שייכות אל מועדי פסח - עצרת, כמפורש ברש"י: אבל אם אינם עשר, או שאינן מפוזרות כהלכתן - חורש תחת כל אחת ואחת כשיעור יניקתה, לפי חשבון עשר לבית סאה... וחכמים עשו סייג לתורה, ואסרו בשדה הלבן מפסח ואילך, ובשדה האילן בזקנים מעצרת ואילך, ואמרו בזקנים, מפני שיונקים הרבה ג' אילנות ממטע עשרה לבית סאה, הרי אלו מצטרפים, וחורשים כל בית סאה בשבילן עד עצרת... ואם אינם שלש - חורש לכל אחד תחתיו לפי חשבון עד עצרת, והשאר אסור מפסח ואילך.","1493","","1009","True","True","False","","71","188.120.129.7","0","92458","סוכה|לד ע"א",""),new Message("92465","92458","[ללא נושא]","11/08/21 09:44","ג אלול","תשפ"א","09:44","יום יום ידרשון","יש הרבה הלכות למשה מסיני שהוסמכו על פסוקים.
דוקא במקרים האלה לא הבנתי את כוונתך, הרי עשר נטיעות הם בדיוק הפוך מתוספת שביעית, שכן מותר לחרוש שם עד ערב ר"ה. והלימודים מהפסוקים של ערבה וניסוך המים הם של הדעות החולקות על כך שצריך לזה הלל"מ.

עכ"פ, יש להזכיר כאן את דברי רש"י אצלנו "אלו שלשה נשאלו בבית המדרש מנין להם מן התורה והשיבו שהלכה למשה מסיני הם ושמע השומע וגרסם כסדר ששמעם וכן שיעורים וחציצין ומחיצין (לעיל דף ה:) שמען השומע וסדרן כסדר ששמען וכן בכל מקום"","919","","1009","True","True","False","","81","95.86.103.203","0","92458","סוכה|לד ע"א",""),new Message("92731","92458","כולם קשורים למים","17/08/21 20:48","ט אלול","תשפ"א","20:48","איתיאל","ניסוך המים פשוט.
מצווה ערבה עיקרה בקשה על הגשמים (כפי דעד היום מרבים בתחינות אלו בהושענא רבה, מפני שערבה גדלה על המים).
ועשר נטיעות הותרו בערב שביעית מחמת הצורך הגדול שלהן בהשקייה.","842","","1003","True","True","False","","56","","0","92458","סוכה|לד ע"א",""),new Message("92547","92462","לפי פירושך ניתן גם לדייק ברש"י-","12/08/21 15:17","ד אלול","תשפ"א","15:17","בניה","רש"י כותב "ושמע השומע וגרסם כסדר ששמעם"- רש"י מחדד שזה הסדר שבו נאמרו הדברים- עשר נטיעות, ערבה, ניסוך המים.
על פי מה שכתבת, יש משמעות לסדר הזה משום שזה הסדר של המצוות ברגלים- קודם עשר נטיעות שזה קשור לפסח ואח"כ גם לשבועות, לאחר מכן ערבה ששייכת לחג הסוכות בכל הזמן ולבסוף ניסוך המים ששייך לחג הסוכות בשעות הבוקר בלבד.
יישר כוח גדול על החידוש, כפי שניתן לראות בהמשך האשכול, סייעת לי לחדד ולחזק את החידוש שלי. תודה רבה!","1416","","1008","True","True","False","","32","95.86.80.192","0","92458","סוכה|לד ע"א",""),new Message("92484","92465","אדייק:","11/08/21 18:21","ג אלול","תשפ"א","18:21","בניה","כוונתי הייתה שאלו 3 הלל"מ שקושרו לפסוקים (ולא הלל"מ כמו דופן עקומה למשל שאינה קשורה לפסוק כלשהו):
עשר נטיעות- זה כמו סעיף בתוך ההלל"מ של תוספת שביעית שהיא הוסמכה לפסוק
בערבה זו הלל"מ שיש שלומדים אותה מפסוק
וניסוך המים זה לא מחלוקת אלא "מכאן רמז לניסוך המים מן התורה". רמז, ריב"ב לא חולק על זה שניסוך המים הוא הלל"מ.

ולמה מתוך כל ההלל"מ שהוסמכו לפסוקים נבחרו דווקא אלה- אפשר לתרץ כמו שכתב ר' יחיה, שאלו הלל"מ שקשורות לשלושת הרגלים.
בעצם הא בהא תליא, כי נכון שיש עוד הלל"מ של שלושת הרגלים ונכון שיש עוד הלל"מ שהוסמכו לפסוקים- ומה שמיוחד בשלושת הלכות אלו זה שהם הלל"מ של שלושת הרגלים שגם הוסמכו לפסוקים.","1416","","1009","True","True","False","","46","37.142.172.183","0","92458","סוכה|לד ע"א",""),new Message("92492","92484","הרעיון שלך וגם של הרב יחי' יפה מאד","11/08/21 22:38","ג אלול","תשפ"א","22:38","אלעד סטופל","אבל בפשטות מרש"י משמע שאין קשר בין הדברים.","282","","1009","True","True","False","","59","95.86.99.183","0","92458","סוכה|לד ע"א",""),new Message("92496","92492","מחילה הרב בניה...","11/08/21 23:03","ג אלול","תשפ"א","23:03","אלעד סטופל","ראיתי עתה בכפות תמרים שכתב כדבריך...
יישר כח שקלעת לדעתו","282","","1009","True","True","False","","71","95.86.99.183","0","92458","סוכה|לד ע"א",""),new Message("92524","92496","אשריי שכיוונתי לדעת גדולים","12/08/21 08:08","ד אלול","תשפ"א","08:08","בניה",""ואנוכי לא ידעתי"... שכוייח, תודה רבה!!","1416","","1008","True","True","False","","63","95.86.80.192","0","92458","סוכה|לד ע"א",""),new Message("92540","92524","אז על מי נסמוך ?","12/08/21 12:29","ד אלול","תשפ"א","12:29","מרדכי דב זינגר","על הרב בעל הכפות תמרים והרב בניה ?
או
על רש"י שהביא הרב יי"י ?

הרעיון בהחלט מא חן בעייני. אך דברי הרב יי"י שמטו אותו מתחת לרגליי.","807","","1008","True","True","False","","72","164.138.120.147","0","92458","סוכה|לד ע"א",""),new Message("92543","92540","לענ"ד החידוש מסתדר גם עם רש"י","12/08/21 14:48","ד אלול","תשפ"א","14:48","בניה","גם בתוך הסבר רש"י אפשר לשאול- רש"י אומר "ושמע השומע וגרסם כסדר ששמעם", מדוע כך שמעם השומע, שלושת הלל"מים אלו יחד ולא עם עוד אחרים?
(וכן יש לשאול מדוע אמרו יחד את שיעורים חציצין ומחיצין, אבל זה כבר עניין לחידוש אחר...)","1416","","1008","True","True","False","","46","95.86.80.192","0","92458","סוכה|לד ע"א",""),new Message("92550","92540","ואפשר לומר ששיטת רש"י דווקא מחזקת אותו","12/08/21 16:04","ד אלול","תשפ"א","16:04","בניה","רש"י שכתב "ושמע השומע וגרסם כסדר ששמעם" בעצם אמר שהשומע חזר על מה ששמע בדיוק כפי ששמע- מה שאומר שיש הגיון בחיבור ובסדר של "עשר נטיעות, ערבה וניסוך המים"- כפי שכתבתי אני ור' יחיה.","1416","","1008","True","True","False","","30","212.76.113.152","0","92458","סוכה|לד ע"א",""),new Message("92553","92547","חשבתי","12/08/21 17:04","ד אלול","תשפ"א","17:04","יחיה","אולי הם נרמזו בכתוב שהביאו פה: וַיִּקַּח֙ מִזֶּ֣רַע הָאָ֔רֶץ, וַֽיִּתְּנֵ֖הוּ בִּשְׂדֵה־זָ֑רַע - קָ֚ח - עַל־מַ֣יִם רַבִּ֔ים...
אמר רבי אבהו, אמר הקדוש ברוך הוא: אני אמרתי שיהו ישראל לפני כקח על מים רבים, ומאי ניהו - ערבה...

וַיִּקַּח֙ מִזֶּ֣רַע הָאָ֔רֶץ, וַֽיִּתְּנֵ֖הוּ בִּשְׂדֵה־זָ֑רַע - עשר נטיעות.
קח - ולקחתם... וערבי נחל.
על מים רבים - ניסוך המים.","1493","","1008","True","True","False","","51","188.120.129.7","0","92458","סוכה|לד ע"א",""),new Message("92733","92547","מצוות ערבה רק בהושענא רבה","17/08/21 20:56","ט אלול","תשפ"א","20:56","איתיאל","ערבה שבלולב דאורייתא מפורש. הל"מ לגבי מצוות ערבה של הושענא רבה.","842","","1003","True","True","False","","73","","0","92458","סוכה|לד ע"א",""),new Message("92558","92553","וואו, יפה מאוד!","12/08/21 17:47","ד אלול","תשפ"א","17:47","בניה","","1416","","1008","False","True","False","","29","212.76.113.152","0","92458","סוכה|לד ע"א",""),new Message("92749","92731","לענ"ד","18/08/21 03:09","י אלול","תשפ"א","03:09","יחיה","דבריך קרובים לפשט יותר מכולנו!

בלשון הר"ש - שביעית א, ו: עשר נטיעות - הלכה למשה מסיני, דחסה תורה על ממונן, שאם [לא] יחרוש לה מתיבשות...","1493","","1002","True","True","False","","47","141.226.162.158","0","92458","סוכה|לד ע"א",""),new Message("92746","92733","נדמה לי","18/08/21 00:42","י אלול","תשפ"א","00:42","יחיה","שזאת שגיאה! הל"מ לגבי מצוות ערבה, היא במקדש, שבעה ימי החג כולם.","1493","","1002","True","True","False","","71","141.226.162.158","0","92458","סוכה|לד ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);