var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=92416;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","47"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","28"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("92416","0","קטן שאינו צריך לאימו - לא מובנית הגרסה לפנינו","10/08/21 08:33","ב אלול","תשפ"א","08:33","איתיאל","קטן שאינו צריך לאמו.

בנוסח הגמרא לפנינו כתוב:
רבי שמעון אומר: כל שנעור משנתו ואינו קורא אמא [אמא]. גדולים נמי קרו? אלא (אימא) כל שנעור ואינו קורא אמא אמא:

מקובל כשמדפיסי וילנא מצאו כמה נוסחאות לפניהם, שאת הנוסח המשובש לדעתם הם סימנו בסוגריים עגולות, ואת הנוסח המתוקן סימנו בסוגריים רבועות (ומכאן חשוב להדגיש, לעומת הוצאות בימינו שהעיזו לשלוח יד ולתקן בגוף הגמרא. למחוק ולהוסיף. ואפילו אם יש להם ראיות טובות, נכון לקחת מידת ענווה כמו בדפוס וילנא שאף שהכריעו, לא העזו למחוק או להוסיף ).

לפי הנוסח לפנינו עם הסוגריים הרבועות אין הבדל בין הדברים לפני הקושיה לבין הדברים בתירוץ.

ומכל המפרשים ברור שהנוסח הנכון הוא ללא התוספת בסוגריים הרבועות.
אלא ר"ש אמר שנעור ואינו קורא אמא (פעם אחת). ועל זה הקשו שמצוי שגם גדול מתעורר בבהלה וקורא "אמא". אלא כוונת ר"ש שחוזר ושונה לקרות "אמא אמא".

וצ"ע על הנוסח הנדפס לפנינו.","842","","1010","True","True","False","","391","","0","0","סוכה|לד ע"א",""),new Message("92422","92416","תעביר את הנקודה לפני המילה [אמא]","10/08/21 12:27","ב אלול","תשפ"א","12:27","יום יום ידרשון","","919","","1010","False","True","False","","66","95.86.103.203","0","92416","סוכה|לד ע"א",""),new Message("92423","92416","יכול להיות","10/08/21 12:29","ב אלול","תשפ"א","12:29","משה כהן","שהובן למדפיסי וילנא שמה שמתחילה אמר אמא- אמא סתם, בלי הבחנה, כי חשב שאין חילוק בין אמא לאמא- אמא, והכפל נותן הדגש לקריאה (וכמוהו תמצא הרבה בש"ס) ובעצם הכוונה היא לכל קריאת אמא או אמא- אמא, אולם לאחר מכן שהובהר לו שיש חילוק ביניהם- חזר ואמר שכל שאינו קורא אמא- אמא בדווקא ולא אמא בלבד. אולם אינו נראה כ"כ ויש כאן גדולים ממני.","1553","","1010","True","True","False","","43","213.151.60.157","0","92416","סוכה|לד ע"א",""),new Message("92424","92416","[ללא נושא]","10/08/21 15:04","ב אלול","תשפ"א","15:04","אבישי סט","חכמת שלמה(המהרש"ל) הוסיף את המילה הממוסגרת, ונ"ל שכוונתו היא שהגדול קורא אמא, אמא פעמיים וזהו בשונה מהתינוקות שממשיכים אף לאחר פעמים","1572","","1010","True","True","False","","26","109.160.134.248","0","92416","סוכה|לד ע"א",""),new Message("92425","92416","יש שתי גרסאות בדפוסים ובכתבי היד השונים","10/08/21 16:00","ב אלול","תשפ"א","16:00","Almuaddib","הגרסא האחת, היא זו שהבאת בתור "כל המפרשים". "אמא" פעם אחת, לעומת פעמיים.
גרסה זו קיימת, למשל, בדפוסי איטליה הישנים, ונציה ופיזרו, וכן בכתב יד אוספורד (366) והותיקן (134).
אלא שבגרסאות אחרות, כתוב "אמא אמא" בפעם הראשונה, ובפעם השניה - שקורא ואז פוסק.
כך, למשל, גרסת כתב יד מינכן:
ר' שמעון בן לקיש [אמ']: כל שניעור ואינו קורא אמי אמי
גדולים נמי קרו !
לא קשיא, הא דקרי ושתיק הא דקרי ולא שתיק.

שימו לב שרש"י - בפירושו - בעצם עושה סוג של שילוב בין הגרסאות הללו. יתכן כי הכיר שתי גרסאות, ולכן כתב דוקא כך:

הכי גרסינן כל שניעור משנתו ואינו קורא אמא שאינו כרוך אחריה לקרותה בכל שעה שניעור: ופרכינן [אמא] גדולים נמי קרו. כלומר שאינו קורא לאמו הוא דקרית ליה אין צריך לאמו הא אם קורא אמא צריך לאמו קרית ליה אפילו גדול שאינו צריך לאמו רגיל לקרותה כשניעור: אלא כל שניעור ואינו קורא אמא אמא. שאינו כרוך אחריה לקרות ולשנות עד שתבא אליו אבל קורא ושותק לאו צריך לאמו הוא:","107","","1010","True","True","False","","62","77.124.205.52","0","92416","סוכה|לד ע"א",""),new Message("92426","92425","אמנם","10/08/21 17:19","ב אלול","תשפ"א","17:19","יחיה","מסתבר שבפועל, גרסת רש"י כגרסה הראשונה, היא: "אמא" פעם אחת, לעומת פעמיים. בפירושו דווקא, משלב עניין "קורא ושותק".","1493","","1010","True","True","False","","52","188.120.129.7","0","92416","סוכה|לד ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);